Στη διασύνδεση νησιών το μέλλον των ακτοπλόων

Στη διασύνδεση νησιών το μέλλον των ακτοπλόων

1' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αναθεώρηση του δικτύου διασύνδεσης των ελληνικών νησιών με την ενδοχώρα κρίνεται ως η πλέον βιώσιμη λύση για την ανάκαμψη του κλάδου της ακτοπλοΐας, όπως προέκυψε στο πλαίσιο σχετικής ημερίδας που διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σε συνεργασία με τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ). Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκε σχετική μελέτη του ΕΕΣΥΜ, στην οποία επισημαίνεται η ανάγκη αλλαγής της διασύνδεσης των νησιών με τη χρήση κομβικών γραμμών.

Στην ομιλία του στην ημερίδα, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, εμφανίστηκε θετικός σε μια τέτοια κίνηση, που θα βασίζεται περισσότερο στη διασυνδεσιμότητα, παρά στο σημερινό «ακτινωτό» σύστημα διάρθρωσης του ακτοπλοϊκού δικτύου, αλλά επεσήμανε και τις δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος, κυρίως λόγω των αντιδράσεων που θα προκληθούν στις τοπικές κοινωνίες.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να βρεθούν καινοτόμες λύσεις, δεδομένου ότι οι συσσωρευμένες ζημίες των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά την περίοδο 2009-2013 αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι επιδοτήσεις άγονων γραμμών έχουν μειωθεί από τα 130 εκατ. ευρώ ετησίως σε μόλις 70 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, μία λύση για τη μείωση του λειτουργικού κόστους μπορεί να είναι η χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμου κίνησης, αξιοποιώντας σχετικά κοινοτικά κονδύλια, όπως έχουν πράξει οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Β.Ευρώπη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή