ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το χρονοδιάγραμμα για την παραχώρηση του ψηφιακού μερίσματος

to-chronodiagramma-gia-tin-parachorisi-toy-psifiakoy-merismatos-2019198

Την απόδοση του ψηφιακού μερίσματος στους ενδιαφερόμενους μέχρι το τέλος Οκτωβρίου προβλέπει το νέο μνημόνιο που συμφώνησε η κυβέρνηση με την τρόικα. Παράλληλα, με στόχο την καλύτερη και αποδοτικότερη υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το Μνημόνιο προβλέπει μια σειρά κινήσεων στους τομείς των υποδομών (λιμάνια), της ενέργειας και των μεταφορών. Ειδικότερα, για το «ψηφιακό μέρισμα», το νέο μνημόνιο που συμφωνήθηκε προβλέπει μέσα στον ερχόμενο Ιούνιο να γίνει η έναρξη του διαγωνισμού απόδοσης των σχετικών συχνοτήτων που απελευθερώνει η εφαρμογή της ψηφιακής τηλεόρασης στη χώρα μας.

Στο Μνημόνιο

Στο Μνημόνιο προβλέπεται ότι η απόδοση των συχνοτήτων στους ενδιαφερόμενους θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του ερχόμενου Οκτωβρίου και ότι η χρήση των συχνοτήτων αυτών από τους ενδιαφερόμενους θα πρέπει να ξεκινήσει από την 1η Νοεμβρίου 2014. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας θα εκταμιεύσουν το σημαντικότερο μέρος –αν όχι το σύνολο– του προσφερόμενου τιμήματός τους μέσα στο 2014.

Τον διαγωνισμό για την απόδοση του ψηφιακού μερίσματος θα υλοποιήσει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), παρά το γεγονός ότι τα έσοδα που θα προκύψουν, θα περάσουν από τους λογαριασμούς του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Οι αρχικές προσδοκίες ανέβαζαν το τίμημα του ψηφιακού μερίσματος στα 300 εκατ. ευρώ. Η πρόβλεψη αυτή ωστόσο που έγινε το 2011 μένει να επιβεβαιωθεί, καθώς οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας υποφέρουν από την κάμψη των εσόδων τους, αφού οι καταναλωτές περιόρισαν σημαντικά τις δαπάνες τα τελευταία τρία χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, μεγάλη έμφαση δίνεται στο Μνημόνιο για την υλοποίηση των αποκρατικοποιήσεων στα λιμάνια της χώρας. Η τρόικα πιέζει αφόρητα να προωθηθούν διαδικασίες που θα κάνουν πιο εύρυθμη τη λειτουργία της αγοράς λιμένων με τη σύσταση μιας ισχυρής ρυθμιστικής αρχής. Σύμφωνα με το Μνημόνιο, η νέα ρυθμιστική αρχή λιμένων (ΡΑΛ) θα πρέπει να καταστεί πλήρως λειτουργική μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2015. Μάλιστα πριν από την εκταμίευση της δόσης των 8,3 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση θα πρέπει: 1ον) να διορίσει τα μέλη της ΡΑΛ που θα καταστήσουν πλήρως λειτουργική τη ρυθμιστική αρχή, 2ον) να εκδώσει Υπουργική Απόφαση που θα προβλέπει τη χρηματοδότηση και τη στελέχωσή της και 3ον) να παρουσιάσει σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που θα προβλέπει την πλήρη οργανωτική δομή και λειτουργία της Αρχής. Η έκδοση του σχετικού διατάγματος μπορεί να γίνει μετά την εκταμίευση και μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο.

Στις μεταφορές

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των μεταφορών, η τρόικα απαιτεί την ανανέωση της υφιστάμενης δημόσιας σύμβασης μεταφοράς επιβατών μέσω σιδηροδρόμου μέχρι το τέλος Απριλίου. Η νέα σύμβαση θα έχει 5ετή διάρκεια και θα αποδοθεί απευθείας στην Τραινοσέ. Παράλληλα, η Τραινοσέ θα υπογράψει νέα σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο για τη μίσθωση του τροχαίου υλικού. Το συμβόλαιο αυτό θα συγχρονιστεί με τη νέα δημόσια σύμβαση γα την εκτέλεση του σιδηροδρομικού έργου και θα έχει διάρκεια πέντε ετών με δικαίωμα επέκτασης για άλλα πέντε έτη. Η υπογραφή των συμβάσεων αυτών θα πρέπει να γίνει σε όρους και τιμές αγοράς.