Μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο τροφίμων και ποτών

Μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο τροφίμων και ποτών

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέχρι πρόσφατα γνωρίζαμε ότι η λογική του «ώριμου φρούτου» έβρισκε θέση μόνο στην πολιτική. Το τελευταίο διάστημα, βοηθούσης της οικονομικής κρίσης, η λογική αυτή έχει ξεκινήσει να επικρατεί και στο επιχειρηματικό πεδίο, καθώς εταιρείες με ισχυρά σήματα και παρουσία στην αγορά, αλλά με προβληματική οικονομική κατάσταση, αποτελούν πόλο έλξης για ισχυρότερους επιχειρηματικούς ομίλους. Οι τελευταίοι επιδιώκουν με το χαμηλότερο δυνατό τίμημα να εντάξουν στο χαρτοφυλάκιό τους δυνατά σήματα και διευρυμένα δίκτυα διανομής, έτσι ώστε στη μετά κρίση εποχή να έχουν ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τη θέση τους στην εγχώρια αγορά και να έχουν αποδυναμώσει τον όποιο ανταγωνισμό. Πλέον, δεν χρειάζεται να προβούν σε επιθετικές εξαγορές. Η ανάληψη και μόνο μέρους των δανείων αποδεικνύεται σε αρκετές περιπτώσεις συμφέρουσα λύση και για τις δύο πλευρές: η εταιρεία που εξαγοράζεται αποφεύγει την πτώχευση, η εταιρεία που εξαγοράζει αποκτά πάγια, μάρκες και δίκτυα χωρίς να προβεί σε μεγαλύτερες επενδύσεις. Και αν το προηγούμενο διάστημα οι όποιες κινήσεις είχαν «παγώσει», οι ενδείξεις για σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας από τη μία και η επεξεργασία μέτρων για την επιτάχυνση της πτωχευτικής διαδικασίας από την άλλη έχουν προκαλέσει κινητικότητα το τελευταίο διάστημα, η οποία αναμένεται να ενταθεί τους επόμενους μήνες.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της εξαγοράς της Μεβγάλ από τη Δέλτα (του ομίλου Vivartia). H Δέλτα θα αποκτήσει το 43% της Μεβγάλ δίνοντας στην ουσία μόλις 700.000 ευρώ, καθώς το τίμημα της εξαγοράς, ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, θα συμψηφισθεί με οφειλές της Μεβγάλ προς τη Δέλτα ύψους 3,8 εκατ. ευρώ. Η Δέλτα μετά την εξαγορά θα έχει αποκτήσει πρόσβαση στη ζωτικής σημασίας για την παραγωγή γάλακτος περιοχή της Βόρειας Ελλάδας και στα μερίδια της Μεβγάλ στην περιοχή, όπου είναι σήμερα η κυρίαρχη μάρκα.

Εντονη φημολογία, η οποία επισήμως ούτε επιβεβαιώνεται ούτε διαψεύδεται, υπάρχει και για μία ακόμη μεγάλη συμφωνία στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας ανάμεσα σε κορυφαία πολυεθνική με παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα, χωρίς όμως προϊόντα στην κατηγορία του παστεριωμένου («φρέσκου») γάλακτος, και γαλακτοβιομηχανία που εδρεύει στην Κεντρική Ελλάδα.

Σε διαρκείς συζητήσεις όχι μόνο με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία (παράγει τη ΦΙΞ) αλλά και με άλλες εταιρείες του κλάδου βρίσκεται η διοίκηση της «Μύθος Ζυθοποιία» (θυγατρική του ομίλου Carlsberg). Η χαμηλή σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο αλλά αυξανόμενη κατανάλωση μπίρας στην Ελλάδα την καθιστά δυναμική αγορά, με τις μητρικές εταιρείες να θεωρούν ότι υπάρχουν ευκαιρίες περαιτέρω εξάπλωσης μέσω εξαγορών. Η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, από την άλλη, κατά καιρούς έχει αναφερθεί στην ανάγκη συνεργασίας με άλλες ζυθοποιίες με στόχο κατ’ αρχάς την κατασκευή βυνοποιείου. Μικρότερης εμβέλειας επιχειρηματική συμφωνία στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού αναμένεται να ανακοινωθεί προς το τέλος Αυγούστου, με το ένα από τα δύο μέρη να αφορά μεγάλο πολυεθνικό όμιλο, το ευρύ χαρτοφυλάκιο του οποίου περιλαμβάνει ακόμη καφέ, δημητριακά και βρεφικές τροφές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή