Αντίθετος στην επιβολή «πόθεν έσχες» σε στελέχη των ΕΠΕΥ, ο ΣΜΕΧΑ

Αντίθετος στην επιβολή «πόθεν έσχες» σε στελέχη των ΕΠΕΥ, ο ΣΜΕΧΑ

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αντίθεσή του στην επιβολή του πόθεν έσχες σε στελέχη της αγοράς που δεν διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα επαναλαμβάνει ο Σύνδεσμος Μελών Χρηματιστηρίων Αθηνών (ΣΜΕΧΑ).

Σε σχέση με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο που κατετέθη την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή βάσει του οποίου επεκτείνεται η υποχρέωση δήλωσης της περιουσιακής κατάστασης, στους πρόεδρους, στους αντιπροέδρους, τους διευθύνοντες σύμβουλους, τα εκτελεστικά μέλη Δ.Σ. και τους γενικούς διευθυντές των επιχειρήσεων παροχής επενδυτικών υπηρεσιών, ο ΣΜΕΧΑ επισημαίνει ότι οι ΕΠΕΥ και οι ΑΕΠΕΥ ουδεμία σχέση έχουν με τη διαχείριση δημοσίου χρήματος, αλλά αντιθέτως κατέχουν και χρησιμοποιούν χρηματοπιστωτικά μέσα και κεφάλαια που ανήκουν σε ιδιώτες πελάτες.

"Εξάλλου, ως προς τον έλεγχο των προσώπων που διευθύνουν ΑΕΠΕΥ ισχύουν ειδικές διατάξεις. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να αρνηθεί να χορηγήσει άδεια λειτουργίας ή να αντιταχθεί σε κάθε μεταβολή της διοίκησης της ΑΕΠΕΥ αν διατηρεί επιφυλάξεις ως προς την αξιοπιστία των προσώπων που διευθύνουν την ΑΕΠΕΥ ή αν υπάρχουν αντικειμενικοί και εξακριβώσιμοι λόγοι που επιτρέπουν να θεωρηθεί ότι η διοίκηση της ΑΕΠΕΥ αποτελεί απειλή για την ορθή και συνετή διαχείρισή της.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ΕΠΕΥ και τα διευθυντικά στελέχη (Γενικοί Διευθυντές, Διευθύνοντες Σύμβουλοι και Διαχειριστές) υπόκεινται περαιτέρω στην υποχρέωση γνωστοποίησης των συναλλαγών που πραγματοποιούν επί αξιών εισηγμένων ή που εισάγονται προς διαπραγμάτευση σε χρηματιστηριακή αγορά. Με βάση τα ανωτέρω, καθίσταται σαφές ότι υφίσταται ήδη ειδικό νομικό πλαίσιο για τον έλεγχο των προαναφερθέντων προσώπων", αναφέρει ο ΣΜΕΧΑ

Επίσης, ο ΣΜΕΧΑ θεωρεί ότι δεν θα έπρεπε να απουσιάζουν από τον κατάλογο των υπόχρεων υποβολής της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης τα μέλη Δ.Σ. ανεξαρτήτων αρχών, καθώς τα μέλη Δ.Σ. (πλην των εκτελεστικών) εταιριών όπως η ΔΕΗ, που διενεργούν προμήθειες αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ (1 δισ. το Δ.Σ. της ΔΕΗ), τα οποία κατά την άποψη μας θα έπρεπε να ελέγχονται για λόγους διαφάνειας, προστασίας του δημοσίου συμφέροντος και πάταξης της διαφθοράς και προσθέτει ότι " ομοίως, δεν βλέπουμε να περιλαμβάνονται, σύμφωνα με τον ΣΜΕΧΑ ελληνικές και ξένες εταιρίες που συνάπτουν συμβάσεις με το ελληνικό δημόσιο είτε με απευθείας ανάθεση είτε χωρίς, οι Ανώνυμες Εταιρίες Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων (ΑΕΔΑΚ) οι οποίες διαχειρίζονται τα χρήματα των ασφαλιστικών ταμείων και του Δημοσίου καθώς και αντίστοιχα όλοι όσοι είναι υπεύθυνοι στην Τράπεζα της Ελλάδος για την διαχείριση των χρημάτων των ασφαλιστικών ταμείων (τα οποία υπενθυμίζεται ότι «κουρεύτηκαν στο πλαίσιο εφαρμογής του PSI).

Επίσης, δεν περιλαμβάνονται οι υπεύθυνοι χρηματιστηριακών εργασιών σε τράπεζες, δεδομένου ότι οι τράπεζες μπορούν να εκτελούν απευθείας χρηματιστηριακές συναλλαγές, που φαίνεται ότι αγνοούν οι συντάκτες του νομοσχεδίου".

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή