Ασιάτες, Λατινοαμερικανοί και Καναδοί επιλέγουν για τις διακοπές την Ελλάδα

Ασιάτες, Λατινοαμερικανοί και Καναδοί επιλέγουν για τις διακοπές την Ελλάδα

4' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βραζιλιάνοι, Κορεάτες, Φιλιππινέζοι, Ινδοί, Μεξικανοί, καθώς και ταξιδιώτες από άλλες αναδυόμενες τουριστικά αγορές επιλέγουν φέτος τη χώρα μας για τις διακοπές τους. Η θετική εικόνα που εκπέμπει η Ελλάδα στο εξωτερικό προσελκύει πλέον εθνικότητες τουριστών από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Μάλιστα, οι τουρίστες που έρχονται από τις μακρινές αγορές, όπως αναφέρουν στην «Κ» στελέχη από τον τουριστικό χώρο, συνήθως ξοδεύουν και περισσότερα χρήματα –τόσο μέσα στα ξενοδοχεία όσο και εκτός– σε σχέση με τους λεγόμενους «παραδοσιακούς».

Η Σαντορίνη είναι ένα κλασικό παράδειγμα, που αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Σε αυτή την εξέλιξη συμβάλλει όμως και το γεγονός ότι όλο και περισσότερα καταλύματα και εστιατόρια μένουν ανοιχτά τον χειμώνα στο νησί, προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση των κρατήσεων. Ο δήμαρχος του νησιού, Αναστάσιος – Νικόλαος Ζώρζος, λέει ότι η Σαντορίνη αποτελεί εδώ και χρόνια πόλο έλξης για πολλούς επισκέπτες από τις ασιατικές αγορές. Και μάλιστα όχι μόνο στην αιχμή της περιόδου, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ενδεικτικά αναφέρει ότι για τη χειμερινή περίοδο 2014-15, η Σαντορίνη αναμένει αφίξεις περίπου 20.000 τουριστών από την Ασία.

Τα πρωτεία κατέχουν οι Κινέζοι, ωστόσο μία αγορά που εμφανίζει αυξητικές τάσεις είναι και η κορεατική. Το γεγονός οδήγησε μια κορεατική κινηματογραφική παραγωγή να επιλέξει τη Σαντορίνη ως μία από τις περιοχές για να κάνει γυρίσματα για τη νέα ταινία της. Οπως αναφέρει ο κ. Ζώρζος, το αίτημα για την άδεια των κινηματογραφικών γυρισμάτων ήρθε από την πρεσβεία της Κορέας στην Ελλάδα και ήδη ικανοποιήθηκε από τον δήμο. Τα γυρίσματα έγιναν στο νησί από τις 22 έως τις 25 Ιουλίου. Και βέβαια δεν είναι η μοναδική φορά που η Σαντορίνη αποτέλεσε το κινηματογραφικό σκηνικό ταινιών από ασιατικές χώρες. Στις 14 Φεβρουαρίου προβλήθηκε στην Κίνα η πρεμιέρα της κινηματογραφικής παραγωγής «Πεκίνο ιστορία αγάπης», τα γυρίσματα της οποίας έγιναν στη Σαντορίνη και την είδαν, κυριολεκτικά, εκατομμύρια Κινέζοι. Ο πρόεδρος Ξενοδόχων του νησιού, Μανώλης Καραμολέγκος, είναι ωστόσο αυτός που θα δώσει και την οικονομική διάσταση της όλης ιστορίας, λέγοντας πως όσοι έρχονται από μακριά ξοδεύουν και περισσότερα. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται εκτός από τους Κινέζους και τους Κορεάτες, οι Ινδοί, οι Βραζιλιάνοι, οι Αυστραλοί και οι Καναδοί. Σε γενικές γραμμές, πάντως, το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στα νησιά, αλλά και στην Αθήνα. Ενα από τα ξενοδοχεία που επιλέγουν πολλοί τουρίστες από τις αναδυόμενες αγορές (π.χ. από τη Βραζιλία) στο κέντρο της Αθήνας είναι το «Τιτάνια». Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της μονάδας, Χρήστο Παναγέα, η βραζιλιάνικη αγορά είναι μέσα στις πέντε πρώτες για το ξενοδοχείο του σε αριθμό επισκεπτών. Επίσης, υποδέχεται τουρίστες από το Μεξικό, την Ινδία, τις Φιλιππίνες και τη Νότια Αφρική.

Σταθμός η Αθήνα

Η Αθήνα για τους Βραζιλιάνους και τους Μεξικανούς είθισται να αποτελεί σταθμό του ταξιδιού τους στο πλαίσιο μιας κρουαζιέρας γι’ αυτό και μένουν το πολύ έως τρία βράδια. Ωστόσο προλαβαίνουν να ξοδεύσουν αρκετά χρήματα για φαγητό και ποτό μέσα στο ξενοδοχείο, αλλά και να κάνουν τις αγορές τους σε καταστήματα της Αθήνας. Επίσης, δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε εκδρομές που περιλαμβάνουν τον «κλασικό γύρο» (Μυκήνες, Επίδαυρος, Ολυμπία κ.α.). Ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών από τη Λατινική Αμερική είναι ηλικίας άνω των 50 ετών.

Οι Ινδοί συνηθίζουν να ταξιδεύουν με την πολυμελή οικογένειά τους σε μεγάλα γκρουπ. Είναι απαιτητικοί πελάτες ως προς την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και προτιμούν τη δική τους κουζίνα. Ενδιαφέρον ωστόσο για τουρισμό στην Αθήνα παρατηρείται και από τις Φιλιππίνες. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι την περασμένη εβδομάδα επισκέφθηκαν την πρωτεύουσα 29 ταξιδιωτικοί πράκτορες από την εν λόγω χώρα, προκειμένου να ενημερωθούν και να δημιουργήσουν ταξιδιωτικά προγράμματα για τον ελληνικό προορισμό…

Οι Κινέζοι κατέχουν τα πρωτεία και στον τουρισμό

Η προσέλκυση επισκεπτών από την Ασία αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους τουριστικούς προορισμούς, περιλαμβανομένου και του ελληνικού, την επόμενη εικοσαετία.

Σύμφωνα με την έρευνα «Κερδίζοντας το επόμενο δισεκατομμύριο Ασιατών ταξιδιωτών – Ξεκινώντας από την Κίνα», που πραγματοποίησε τo Tripadvisor στην Κίνα, σε συνεργασία με την εταιρεία The Boston Consulting, έως το 2030 πάνω από το 50% της παγκόσμιας αύξησης της τουριστικής κίνησης θα προέλθει από την περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού. Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης θα προέλθει από την Κίνα. Υπολογίζεται ότι έως το 2030 το 40% των διεθνών ταξιδιωτών της Ασίας θα προέρχεται από εκεί. Οι Κινέζοι έως τότε θα φθάσουν να πραγματοποιούν 1,7 δισεκατομμύρια ταξίδια, ενώ οι δαπάνες τους θα εκτοξευθούν στα 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τι τους κάνει να ξεχωρίζουν; Οτι συχνά προτιμούν να ταξιδεύουν τον Φεβρουάριο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο, δηλαδή περιόδους σχετικά χαμηλής ταξιδιωτικής κίνησης για πολλούς Δυτικούς προορισμούς. Οι επισκέπτες αυτοί ξοδεύουν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού τους στο ταξίδι για ψώνια, ιδιαίτερα για είδη πολυτελείας και ευκαιρίες επώνυμων προϊόντων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι έως το 2030 τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα της διεθνούς ταξιδιωτικής αγοράς της Κίνας θα είναι πιθανότατα ευκατάστατοι νέοι (18 έως 30 ετών), ώριμοι επαγγελματίες (45 έως 55 ετών) και μικρές παρέες συγγενών ή φίλων (30 έως 45 ετών).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή