Την εξαγορά της ΕΥΑΘ από ΕΥΔΑΠ σχεδιάζει το υπ. Υποδομών

Την εξαγορά της ΕΥΑΘ από ΕΥΔΑΠ σχεδιάζει το υπ. Υποδομών

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχέδιο για την εξαγορά της ΕΥΑΘ από την ΕΥΔΑΠ επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου, ο οποίος θα μπορεί προσελκύσει κεφάλαια για μεγάλες επενδύσεις. Οι βασικές πτυχές του εγχειρήματος έχουν μελετηθεί και πρόκειται να οριστικοποιηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα.

Το σχέδιο προανήγγειλε με χθεσινή του συνέντευξη (ΒΗΜΑ FM) ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Οπως ανέφερε, «είναι αναγκαία μια συνεργασία (σ.σ.: της ΕΥΔΑΠ) με την ΕΥΑΘ, η οποία είναι μια πολύ καλή εταιρεία, αλλά δεν έχει το αντίστοιχο know how και χρειάζεται σε αυτόν τον τομέα τη συμπαράσταση της ΕΥΔΑΠ. Ανάλογη αναφορά είχε κάνει προ ημερών στη συνέντευξή του στη ΔΕΘ και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος. «Σε σχέση με την ΕΥΑΘ και την ΕΥΔΑΠ έχουν ληφθεί νέες αποφάσεις, δεν πρόκειται να γίνει ιδιωτικοποίηση. Υπάρχουν άλλες μορφές αξιοποίησης και μέσα από τη συνεργασία των δύο εταιρειών που προσδίδει μια δυναμική», ανέφερε.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, η επεξεργασία της βασικής ιδέας έχει ολοκληρωθεί. Αφορά την εξαγορά της ΕΥΑΘ από την ΕΥΔΑΠ μέσω χρηματιστηρίου (δηλαδή την επανακρατικοποίηση της ΕΥΑΘ), με παράλληλη διατήρηση της αυτονομίας των δύο εταιρειών. Στόχος είναι μέσω της εξαγοράς να δημιουργηθεί ένας ισχυρότερος όμιλος, που θα έχει τέτοια οικονομική κατάσταση ώστε να μπορεί να προσελκύσει κεφάλαια για σημαντικές επενδύσεις. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, μετά την αγορά ποσοστού άνω του 33,3% μιας εισηγμένης εταιρείας, ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να καταθέσει δημόσια πρόταση εξαγοράς και στους υπόλοιπους μετόχους. Η «Κ» επικοινώνησε με στελέχη της ηγεσίας της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, που δήλωσαν άγνοια για το σχέδιο. Πάντως στην ΕΥΑΘ αντιμετωπίζουν με εξαιρετική επιφυλακτικότητα το σχέδιο που ανακοίνωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, υποστηρίζοντας ότι πολλές από τις υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ παρέχονται «με τον τρόπο και το κόστος του Δημοσίου» και συνεπώς δεν μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση. Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ περιλαμβανόταν και στο Μνημόνιο και για τον λόγο αυτό το 2011 μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το 51% της ΕΥΑΘ και το 27,3% της ΕΥΔΑΠ. Ωστόσο τα σχέδια εγκαταλείφθηκαν μετά την απόφαση 1906/14 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ακυρώθηκε η μεταβίβαση του τελευταίου 34% της ΕΥΔΑΠ στο ΤΑΙΠΕΔ.

Οπως έκρινε το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, «η κατ’ ουσίαν μετατροπή της δημόσιας επιχείρησης ύδρευσης σε ιδιωτική, που λειτουργεί με γνώμονα το κέρδος, καθιστά αβέβαιη τη συνέχεια της εκ μέρους της παροχής προσιτών υπηρεσιών κοινής ωφελείας και δη ποιότητας, η οποία δεν εξασφαλίζεται πλήρως με την κρατική εποπτεία». Πράξη που έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 5 και 21 του Συντάγματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή