Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής 1 δισ. στη διακίνηση δομικών υλικών

Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής 1 δισ. στη διακίνηση δομικών υλικών

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επτά μέτρα για την αντιμετώπιση του παρεμπορίου των δομικών υλικών, φαινόμενο που μεταφράζεται σε απώλεια φόρων και ασφαλιστικών εισφορών άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ετησίως, αποφασίστηκαν χθες σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στ. Κομνηνό με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος και εκπρόσωποι των κλαδικών συνδέσμων που εκπροσωπούν τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στις διάφορες κατηγορίες των δομικών υλικών.

Τα μέτρα που αποφασίστηκαν είναι τα ακόλουθα:

• Εγκατάσταση σταθερών σημείων ελέγχου στα σύνορα που θα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονα μέσα σύγχρονης τεχνολογίας όπως κάμερες καταγραφικές, κάμερες ακτίνων Χ, γεφυροπλάστιγγες και ράμπες ελέγχου, για τον έλεγχο των υπόπτων οχημάτων και φορτίων. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίες πιστώσεις και τα έργα είναι σε στάδιο ανάθεσης.

• Ενεργοποίηση πανελλαδικά 10 μεικτών μονάδων ελέγχου και δίωξης που θα αποτελούνται από 20-25 άτομα και θα διενεργούν δειγματοληπτικούς ελέγχους καθόλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου στα σημεία εισόδου της χώρας αλλά και ενδότερα.

• Αξιοποίηση της δομής του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παρεμπορίου (ΣΥΚΑΠ) ώστε με ενίσχυση της στελέχωσης και της εκπαίδευσης μέσω της γραμμής καταγγελιών 1520 να αντιμετωπίζονται τέτοιου είδους θέματα.

• Κατάσχεση και καταστροφή των παρανόμως διακινουμένων φορτίων και κατάσχεση των οχημάτων.

• Διενέργεια έκτακτων φορολογικών ελέγχων στα σημεία παράδοσης και τοποθέτησης των προϊόντων και επιβολή των προβλεπόμενων νομικών κυρώσεων σε επαγγελματίες και ιδιώτες.

• Αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας για να υπάρχει ένας κατάλογος απαιτήσεων που θα πρέπει να πληροί ένα δομικό υλικό ή σύστημα (προβλεπόμενη σήμανση CE, πιστοποιητικά κ.λπ.).

• Εξέταση της δυνατότητας περιορισμού του μεικτού βάρους των οχημάτων που διέρχονται από τα σύνορα σε 1.500 κιλά κατά μέγιστο στις εισόδους όπου δεν υπάρχουν τελωνεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από τις απώλειες σε δημόσια έσοδα, το παρεμπόριο δομικών υλικών αφαιρεί ουσιαστικά τη δυνατότητα από τις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν πληγεί δραματικά λόγω της ελεύθερης πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας, να ανακάμψουν. Δραματικές είναι οι επιπτώσεις και στην απασχόληση, καθώς στον κλάδο της εξόρυξης και παραγωγής δομικών υλικών απασχολούνταν το 2012 109.300 άτομα έναντι 160.600 το 2008.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή