ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 1,2% στις τιμές καταναλωτή τον Νοέμβριο

ptosi-1-2-stis-times-katanaloti-ton-noemvrio-2058201

Με αποπληθωρισμό για 21o συνεχή μήνα βαδίζει η ελληνική οικονομία, με την επίδραση της χαμηλότερης φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης και την αποκλιμάκωση των τιμών των καυσίμων, λόγω της υποχώρησής τους σε παγκόσμιο επίπεδο, να είναι ορατές στον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε τον Νοέμβριο του 2014 κατά 1,2% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2013. Η διαμόρφωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή σε αυτά τα επίπεδα οφείλεται κυρίως στις ακόλουθες μεταβολές:

α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε κρέατα, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά (15,1%), το τυρί φέτα (1,4%) και το ελαιόλαδο (2,9%).

β) Κατά 5,3% της ομάδας «Στέγαση» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό κατά 4,9%.

γ) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες».

δ) Κατά 1,4% της ομάδας «Υγεία».

ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές» λόγω μείωσης κυρίως της τιμής της βενζίνης κατά 4%. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων, στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών και στα αυτοκίνητα.

στ) Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες».

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση».

η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια».

θ) Κατά 2,5% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες».

Από την άλλη, αυξήθηκε κατά 3% η ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» και κατά 0,1% η ομάδα «Ενδυση και υπόδηση».