Κυβερνητική διγλωσσία για τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους

Κυβερνητική διγλωσσία για τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διάσταση απόψεων παρατηρείται στους κόλπους του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις που έδινε ο υπουργός Γ. Σταθάκης στους παραχωρησιούχους των μεγάλων οδικών αξόνων την περασμένη εβδομάδα, ότι οι διαδικασίες συνεχίζουν κανονικά ως έχουν, χθες ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον σε σχέση με τις αποδόσεις που έχουν τα έργα και πιστεύουμε ότι θα καταλήξουμε σχετικά σύντομα σε μια νέα συμφωνία προς όφελος των έργων και της κοινωνίας», τονίζουν χαρακτηριστικά. Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι το υπουργείο θα είναι έτοιμο σε ένα μήνα να καλέσει τους παραχωρησιούχους σε διάλογο.

Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης, ο οποίος είναι και ο καθ’ ύλην αρμόδιος και έχει τον πρώτο λόγο σε επίπεδο πολιτικής απόφασης, συναντήθηκε με εκπροσώπους των παραχωρησιούχων διαβεβαιώνοντάς τους –όπως επίσης και τις Βρυξέλλες– ότι θα συνεχίσουν κανονικά ως έχουν οι πέντε μεγάλοι οδικοί άξονες.

«Σε λίγο θα είναι πολύ πιο ακριβό να πάρεις το αυτοκίνητο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη από ό,τι να πάρεις το αεροπλάνο για το Παρίσι», υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης. Σημείωσε πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι η μείωση των διοδίων και η ελεύθερη διέλευση συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων. Στα υπό επαναδιαπραγμάτευση έργα εντάσσονται, σύμφωνα με τον ίδιο, και ολοκληρωμένα έργα όπως είναι η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Εγνατία Οδός.

Σε πλήρη εκτροχιασμό, ακόμη και ακύρωση, είναι πιθανό να οδηγηθούν τα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων σε περίπτωση που το Δημόσιο επιμείνει στην αναδιαπραγμάτευση του σημερινού χρηματοοικονομικού μοντέλου. Οπως τονίζουν στην «Κ» στελέχη των παραχωρησιούχων, ήδη σήμερα τα έργα αντιμετωπίζουν σοβαρές καθυστερήσεις από την επί τρεις μήνες διακοπή κάθε εργασίας από την πλευρά του Δημοσίου (π.χ. μεταφορές δικτύων κοινής ωφέλειας, απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές άδειες κτλ.). Αν λοιπόν ανοίξει εκ νέου μια συζήτηση αναθεώρησης του υφιστάμενου μοντέλου, το πιθανότερο είναι οι τράπεζες να διακόψουν τη χρηματοδότηση και τα έργα να σταματήσουν, πιθανώς οριστικά αυτή τη φορά. Οπως τονίζουν εκπρόσωποι των κοινοπραξιών, «ο πρώτος που εισπράττει σήμερα χρήματα από τα διόδια είναι το Δημόσιο, που καρπώνεται τον ΦΠΑ 23%, ακολουθούν οι τράπεζες και μετά οι παραχωρησιούχοι». Σε κάθε περίπτωση, οι χειρισμοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά λεπτοί, καθώς αν σταματήσουν τα έργα, θα υπάρξουν χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων.

Στο μεταξύ, οριστικό τέλος δόθηκε στο έργο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, το οποίο έτσι κι αλλιώς είναι «παγωμένο» εδώ και δύο χρόνια.

Σε διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης θα εισέλθουν και όσες αποκρατικοποιήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί. Για τα περιφερειακά αεροδρόμια η διαπραγμάτευση για την αλλαγή των όρων της σύμβασης θα γίνει με τον πλειοδότη. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε νέο διαγωνισμό με τη συμμετοχή του Δημοσίου.

Πραγματικότητα έως το καλοκαίρι θα αποτελεί η δωρεάν κάρτα μετακίνησης των μακροχρόνια ανέργων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, εκτίμησε ο κ. Σπίρτζης. Η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και η επαναλειτουργία των ανενεργών γραμμών είναι επίσης στις προτεραιότητες του υπουργείου.

Ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε την επιστροφή αρκετών αποσπασμένων υπαλλήλων, ενώ θετικός εμφανίστηκε και στην επαναπρόσληψη των 250 απολυμένων του μετρό. Ωστόσο, άφησε αιχμές για το πόσο αξιόπιστα ήταν τα οικονομικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η διοίκηση του ΟΑΣΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή