Προς κατάργηση το μέτρο της απόσυρσης για την αγορά ακριβών αυτοκινήτων

Προς κατάργηση το μέτρο της απόσυρσης για την αγορά ακριβών αυτοκινήτων

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε περιορισμό του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να επιδοτείται μόνο η αγορά μικρών και φθηνών Ι.Χ. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο, επίσης, για μείωση του ορίου πάνω από το οποίο επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, μέτρο που έχει προφανή εισπρακτικό χαρακτήρα. Η αγορά αυτοκινήτου εμφανίζεται συγκρατημένη στις εξαγγελθείσες μέσω δελτίου Τύπου του υπουργείου Οικονομικών αλλαγές, αναμένοντας να αποσαφηνισθούν οι προθέσεις της κυβέρνησης τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι του κλάδου θα έχουν συνάντηση την ερχόμενη Παρασκευή με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη.

«Είμαστε θετικοί στην επανεξέταση ζητημάτων σχετικά με τη φορολογία και τους ελέγχους. Υπάρχουν αδικίες, ενώ οι έλεγχοι στον στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων είναι ανεπαρκείς. Είναι θετικό το γεγονός ότι η πολιτεία εμφανίζεται πρόθυμη να συνεργασθεί με τους ειδικούς. Εάν αυτό γινόταν κάθε φορά, ίσως να μην είχαμε την περίοδο 2009-2015 38 αλλαγές στη φορολόγηση αυτοκινήτων», δήλωσε στην «Κ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κ. Γ. Βασιλάκης.

Ειδικότερα, οι αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών είναι οι ακόλουθες:

• Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης μέσω της επιδότησης οχημάτων με χαμηλή τιμή αγοράς. Σήμερα η απόσυρση συνεπάγεται έκπτωση ή ακόμη και απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης για το καινούργιο αυτοκίνητο έως 1.929 κ.ε. που θα αντικαταστήσει παλαιό (με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα έως τις 31/12/2001), ανεξαρτήτως της τιμής αγοράς. Η πρόταση του υπουργείου Οικονομικών παραπέμπει σε περιορισμό του μέτρου στα φθηνά αυτοκίνητα.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν ότι ο ισχύων τρόπος με τον οποίο γίνεται η απόσυρση είναι ιδιαιτέρως αποδοτικός και αποτέλεσε στην πραγματικότητα τη «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά αυτοκινήτου. Τούτο φαίνεται και από τα ακόλουθα στοιχεία: το 2014, το 79,6% των αυτοκινήτων που αποσύρθηκαν μετατράπηκε σε αγορά νέων αυτοκινήτων, ενώ από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και τις 17 Μαΐου 2015 το αντίστοιχο ποσοστό είναι 84,7%.

• Μείωση του ορίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πάνω από τα οποία απαλλάσσονται τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από τα τέλη κυκλοφορίας από τα 99 γρ./χλμ. στα 80 γρ./χλμ. Με άλλα λόγια, διευρύνονται οι κατηγορίες πετρελαιοκίνητων οχημάτων που θα επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας. Η αλλαγή αυτή δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, όμως σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται.

• Επιβολή «τέλους περιβάλλοντος» σε παλαιά (άνω της 20ετίας) και ρυπογόνα αυτοκίνητα. Ανάλογο μέτρο εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.

• Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της προ φόρων λιανικής τιμής, με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Εκπρόσωποι της αγοράς αυτοκινήτου θεωρούν ότι ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης βάσει της λιανικής τιμής είναι δικαιότερος και μπορεί να καταπολεμήσει το φαινόμενο των υποτιμολογήσεων. Ο νέος τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και για τον υπολογισμό του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας, ενώ αναλόγως θα αναπροσαρμοσθούν και τα τεκμήρια διαβίωσης.

• Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού. Σήμερα το κράτος έχει μεγάλη απώλεια από τη διεύρυνση του μεριδίου των μεταχειρισμένων που εισάγονται από το εξωτερικό: πρώτον, διότι ο ΦΠΑ δεν καταβάλλεται στην Ελλάδα, αλλά στη χώρα από την οποία αγοράστηκε το αυτοκίνητο και δεύτερον, διότι στα τέλη του 2013 το ελληνικό κράτος αναγκάστηκε να μειώσει τη φορολογική επιβάρυνση για τα εισαγόμενα, προκειμένου να συμμορφωθεί με σχετική απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

• Εντοπισμός των ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Πρόκειται για μέτρο που συζητείται τα τελευταία τρία χρόνια, χωρίς να θεσπιστεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή