Με αρνητικό πληθωρισμό, στο -2,1%, για 27ο συνεχή μήνα έκλεισε η ελληνική οικονομία, στοιχείο που υποδηλώνει τη συνεχιζόμενη ύφεση. Στα τρόφιμα, πάντως, παρατηρείται αύξηση έστω και οριακή (0,5%) για τέταρτο συνεχή μήνα, στοιχείο που αποκτά ιδιαίτερη σημασία στην παρούσα συγκυρία που βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την αλλαγή των συντελεστών ΦΠΑ.
Η διαμόρφωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή στο -2,1% τον Μάιο του 2015 οφείλεται στις ακόλουθες ετήσιες μειώσεις:
• Κατά 5,5% στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• Κατά 6,9% στην ομάδα «Στέγαση» λόγω της μείωσης των ενοικίων, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου.
• Κατά 2,1% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες».
• Κατά 0,3% στην ομάδα «Υγεία». Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φάρμακα.
• Κατά 2,9% στην ομάδα «Μεταφορές».
• Κατά 1,5% στην ομάδα «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες».
• Κατά 3,1% στην ομάδα «Εκπαίδευση».
• Κατά 0,6% στην ομάδα «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια».
• Κατά 3,4% στην ομάδα «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες».
Αυξήσεις τιμών σε ετήσια βάση παρατηρήθηκαν εκτός από τα τρόφιμα και στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» (2%), λόγω αύξησης των τιμών στα τσιγάρα.
Οι μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή παρατηρήθηκαν στα ακόλουθα προϊόντα: νωπά λαχανικά (13,2%), ελαιόλαδο (12,7%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%), αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί (9,1%) και ξενοδοχεία (6,1%).
Από την άλλη, οι μεγαλύτερες ετήσιες μειώσεις του δείκτη τιμών καταναλωτή παρατηρήθηκαν στα εξής προϊόντα και υπηρεσίες: πετρέλαιο θέρμανσης (-24%), ζάχαρη κοινή (-15,1%), εισιτήρια θεάτρου (-14,4%), ασφάλιση οχημάτων (-8,5%) και βενζίνη (-7,5%).