ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο -2,2% υποχώρησε ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Ιούνιο

sto-2-2-ypochorise-o-deiktis-timon-katanaloti-ton-ioynio-2092486

Με αρνητικό πληθωρισμό έκλεισε για 28ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία, καθώς τον Ιούνιο του 2015 ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε κατά 2,2% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2014. Στη μείωση συνέβαλε κυρίως η συνέχιση της υποχώρησης των τιμών σε σειρά υπηρεσιών, ενώ η ομάδα των τροφίμων κατέγραψε αύξηση τιμών.

Ειδικότερα, η μείωση του δείκτη κατά 2,2% προήλθε από τις ακόλουθες μειώσεις σε ετήσια βάση:

– Κατά 3,6% της ομάδας «Ενδυση και υπόδηση».

– Κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

– Κατά 2,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και τα διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές, ηλεκτρικές ή μη, και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

– Κατά 1,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των φαρμακευτικών προϊόντων.

– Κατά 3,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων.

– Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες».

– Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα.

– Κατά 0,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

– Κατά 4,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών, των ειδών ατομικής φροντίδας και της ασφάλισης οχημάτων.

Από την άλλη, η ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» αυξήθηκε κατά 1%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, στα νωπά λαχανικά και φρούτα, στον καφέ, στα αποξηραμένα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο ψωμί, στη ζάχαρη στα γαλακτοκομικά, στα αυγά και στο κρέας.

Αύξηση 2,5% κατέγραψε, τέλος, ο δείκτης της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.