Οφελος 180 ευρώ είχαν τα νοικοκυριά το 2014 από τις προσφορές

Οφελος 180 ευρώ είχαν τα νοικοκυριά το 2014 από τις προσφορές

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αξία των προσφορών στα σούπερ μάρκετ το 2014 υπολογίζεται ότι ανήλθε στα 750 εκατ. ευρώ, ποσό που μεταφράζεται σε ετήσιο όφελος 180 ευρώ κατά μέσον όρο για κάθε νοικοκυριό. Το ποσό αυτό, μάλιστα, είναι κατά 12% υψηλότερο σε σύγκριση με το 2013, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) ανάλογες τάσεις καταγράφονται και το πρώτο εξάμηνο του 2015.

Η αύξηση των πωλήσεων μέσω προσφορών το 2014 σε σύγκριση με το 2013 είναι ορατή σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Ειδικότερα, το 2014 το ποσοστό πωλήσεων μέσω προσφορών ήταν 43% στα μη τρόφιμα από 36% το 2014, 29% στα τυποποιημένα τρόφιμα από 23% το 2013, ενώ αύξηση παρουσίασαν και οι πωλήσεις μέσω προσφορών στα νωπά τρόφιμα, φτάνοντας το 2014 το 23% από 19% το 2013. Από τις επιμέρους κατηγορίες αυτές που παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά πωλήσεων μέσω προσφορών, κοντά στο 50%, είναι τα απορρυπαντικά και τα είδη προσωπικής υγιεινής.

Για να αντιληφθεί κανείς την εξοικονόμηση που μπορεί να έχει ένα νοικοκυριό από τις προσφορές, αρκεί να δούμε τη σύγκριση των τιμών σε ένα αντιπροσωπευτικό «καλάθι» εάν κανένα είδος δεν είναι σε προσφορά και εάν όλα είναι προϊόντα προσφοράς. Το «καλάθι» αυτό περιέχει απορρυπαντικά, χαρτικά και βασικά τυποποιημένα και νωπά τρόφιμα. Η αξία του χωρίς προσφορές με βάση τις μέσες τιμές πώλησης είναι 76,63 ευρώ, ενώ με βάση τις προσφορές είναι 62,02%, δηλαδή φθηνότερο κατά 19,1%. Αξίζει επίσης να σημειωθεί η αυξητική τάση της έντασης των εκπτώσεων στη διάρκεια της διετίας 2013-2014. Συγκεκριμένα, το μέσο ποσοστό έκπτωσης στις προσφορές αυξήθηκε από 13,4% το 2013 στο 19,1% το 2014, προκαλώντας έτσι πραγματική μείωση τιμών της τάξεως του 5,4%.

Μέσω των προσφορών επωφελείται αφενός ο καταναλωτής, το διαθέσιμο εισόδημα του οποίου έχει συρρικνωθεί δραστικά τα τελευταία πέντε χρόνια, αφετέρου η βιομηχανία παραγωγής επωνύμων προϊόντων, καθώς μέσω των προσφορών αποσπά μερίδια από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η επίδραση των προσφορών στην καταναλωτική συμπεριφορά φαίνεται από τα παρακάτω ευρήματα της σχετικής έρευνας του ΙΕΛΚΑ: το 78% των καταναλωτών δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σούπερ μάρκετ και το 63% ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν. Το 76% των καταναλωτών δήλωσαν ότι το 2014 αγόρασαν περισσότερες προσφορές σε σχέση με το 2013.

Το 69,3% των καταναλωτών δηλώνει ότι εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του μέσω των προσφορών και μέσω της χρήσης εκπτωτικών κουπονιών ή δωροεπιταγών που δίνουν τα σούπερ μάρκετ. Το 40,9% δηλώνει ότι εξοικονομεί τουλάχιστον 10%, ενώ ένα 20,3% δηλώνει ότι εξοικονομεί πάνω από 20%.

Η οικονομική κρίση, εξάλλου, έχει κάνει πιο προσεκτικούς τους καταναλωτές, οι οποίοι μέσω της έρευνας και της σύγκρισης τιμών μπορούν να εξοικονομήσουν ακόμη περισσότερα χρήματα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή