Στο ρεκόρ των 10 εκατ. αφίξεων αναμένεται να φτάσει ο οδικός τουρισμός φέτος

Στο ρεκόρ των 10 εκατ. αφίξεων αναμένεται να φτάσει ο οδικός τουρισμός φέτος

3' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tο ρεκόρ των 10 εκατ. οδικών αφίξεων ξένων επισκεπτών αναμένεται να σπάσει φέτος ο ελληνικός τουρισμός. Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάσθηκε το Ινστιτούτου του Συνδέσμου  Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), οι οδικές αφίξεις πέρυσι στην Ελλάδα -αφαιρουμένων των εισόδων οικονομικών μεταναστών- έφθασαν σε 9,1 εκατ. έναντι  6,2 εκατ. το 2013. Η εντυπωσιακή δυναμική του εισερχόμενου οδικού τουρισμού, όπως δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αναμένεται να συνεχισθεί και τη φετινή  περίοδο, συμβάλλοντας, κατά τον ΣΕΤΕ, τα μέγιστα στην επίτευξη του εκτιμώμενου ρεκόρ άνω των 25 εκατ. συνολικών αφίξεων ξένων επισκεπτών.

Ομως, παρά τις πολύ καλές επιδόσεις του και την προσφορά του στην τουριστική οικονομία, δεν έχει την προσοχή που του αναλογεί από την πλευρά της Πολιτείας. Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, επισημαίνει ότι θα πρέπει να βελτιωθεί η εικόνα των συνοριακών μας σταθμών και να αυξηθεί το προσωπικό. Επίσης, σημειώνει ότι δεν έχει ασχοληθεί κανείς αρμόδιος με την προβολή, τόσο σε επίπεδο ξένων εκθέσεων όσο και μέσω Διαδικτύου, των κύριων οδικών προορισμών της χώρας. Παράλληλα, υπάρχουν ελάχιστα σημεία πληροφόρησης για τους προορισμούς και τα ξενοδοχεία κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων.

Η εξάρτηση

Σε σχέση με την εξάρτηση που έχουν ειδικά οι προορισμοί της Βόρειας Ελλάδας από τον οδικό τουρισμό, ο κ. Τάσιος αναφέρει ως παράδειγμα την περίπτωση της Χαλκιδικής. Εκεί το 50% από το σύνολο των 500.000 αφίξεων ξένων επισκεπτών, που δέχεται σε ετήσια βάση, είναι οδικές, προερχόμενες από αγορές όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σερβία, τα Σκόπια, η Ουγγαρία, η Τσεχία και η Πολωνία. Λιγότερες είναι οι οδικές αφίξεις από αγορές όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία.

Σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, από την έκτακτη κατάσταση που βίωσε πρόσφατα η χώρα με συνεπακόλουθο αποτέλεσμα την επιβολή των capital controls και τη σωρεία αρνητικών δημοσιευμάτων σε διεθνή ΜΜΕ, φάνηκε ότι οι τουρίστες που επρόκειτο να ταξιδέψουν οδικώς επηρεάστηκαν λιγότερο σε σχέση με όσους επρόκειτο να μετακινηθούν αεροπορικώς.

Επίσης, στα πλεονεκτήματα των τουριστών αυτής της κατηγορίας συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι όσοι έρχονται με δικά του μέσα «γεμίζουν» όλους τους τύπους τουριστικών καταλυμάτων ενώ συγκεντρώνουν μεγαλύτερες πιθανότητες να προχωρήσουν σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Συγχρόνως, ο κ. Τάσιος υποστηρίζει ότι τα έσοδα από τους οδικούς τουρίστες σε σχέση με τους αεροπορικώς μετακινούμενους είναι σε πολλές των περιπτώσεων περισσότερα για τις τοπικές επιχειρήσεις, όπως τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα και βεβαίως τα βενζινάδικα, για ευνόητους λόγους.

Στα μέτρα που προτείνει να θεσπιστούν για να καταστούν ακόμη πιο ελκυστικές οικονομικά οι ταξιδιωτικές εξορμήσεις με αυτοκίνητο, είναι η λειτουργία e-pass για τα διόδια, με έκπτωση ανάλογα με τον αριθμό των αφίξεων και των αναχωρήσεων. Επιπροσθέτως, θεωρεί ότι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην προσέλκυση περισσότερων οδικών εκδρομών με πούλμαν, καθώς το κόστος της μετακίνησης θα είναι πολύ χαμηλότερο για τους τουρίστες. Το μερίδιο σε αυτή την αγορά της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα περιορισμένο σε αντίθεση με άλλες χώρες στα Βαλκάνια ή στην Κεντρική Ευρώπη που προσελκύει πολλές οδικές εκδρομές με πούλμαν.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Τάσιος θυμίζει ότι πριν από τη δεκαετία του ’90 η Ελλάδα προσείλκυε πολλές εκδρομές από το εξωτερικό με τουριστικά λεωφορεία, ιδιαίτερα επισκεπτών με ειδικό ενδιαφέρον για τον θρησκευτικό τουρισμό. Αυτό, προσθέτει, θα μπορούσε να γίνει και σήμερα με βάση σημαντικές διαδρομές θρησκευτικού ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα με «Τα βήματα του Αποστόλου Παύλου».

Οι 15 σταθμοί

Να σημειωθεί ότι οι οδικές αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα πραγματοποιούνται μέσω των 15 μεθοριακών μας σταθμών. Πρόκειται για τους μεθοριακούς σταθμούς Εύζωνοι, Νυμφαία, Προμαχώνας, Κρυσταλλοπηγή, Κακκαβιά, Εξοχή, Κήποι, Ορμένιο, Νίκη, Σαπάδα, Δοϊράνη, Καστανιές, Αγιος Κωνσταντίνος, Κυπρίνος και Μέρτζανη.

Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάσθηκε το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ, το 76% των συνολικών οδικών αφίξεων για το 2014 στη χώρα μας πραγματοποιήθηκε την περίοδο μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου. Η μεγαλύτερη εποχικότητα παρουσιάζεται στους μεθοριακούς σταθμούς που συνορεύουν με τη Βουλγαρία και τα Σκόπια, που εκτός από τις χώρες αυτές εξυπηρετούν και τους ταξιδιώτες από χώρες της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης.

Για την τελική εκτίμηση του εισερχόμενου οδικού τουρισμού κατά την περυσινή χρονιά το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ προχώρησε κατά τον υπολογισμό σε αφαίρεση περίπου 1,65 εκατ. αφίξεων σημειώνοντας ότι πρόκειται για οδικά ταξίδια οικονομικών μεταναστών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή