Πώς επιχειρείται η «άλωση» μιας ανεξάρτητης αρχής

Πώς επιχειρείται η «άλωση» μιας ανεξάρτητης αρχής

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Θεσπίζεται μια ανεξάρτητη πειθαρχική διαδικασία που είναι πραγματικά λειτουργική, ανεξάρτητη και αποτελεσματική, ένα πλαίσιο κανόνων σε σχέση με τη λειτουργία της, που διασφαλίζει την πραγματική ανεξαρτησία της από τους παράγοντες της αγοράς και τέλος πραγματοποιείται η σύσταση και λειτουργία της πειθαρχικής επιτροπής κατά τρόπο διαφανή, απλό και λειτουργικό…».

Με αυτά τα λόγια περιγράφει η εισηγητική έκθεση το ν/σ που έχει τεθεί για διαβούλευση για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των μελών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ωστόσο, η συμβατότητα του σχεδίου με την οργανική ανεξαρτησία της Αρχής αμφισβητείται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τόσο από τις υπηρεσίες της Ε.Ε. (σ.σ. από δύο διευθύνσεις της) όσο και από ανεξάρτητους νομικούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νόμος 4070/2012 ανέφερε επί λέξει ότι «η ΕΕΤΤ είναι ανεξάρτητη αρχή», ενώ στο υπό συζήτηση σχέδιο επισημαίνεται ότι «η ΕΕΤΤ λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή».

Η διατύπωση του αρχικού νόμου, τον οποίο ο εισηγητής της νέας ρύθμισης χαρακτηρίζει στην εισηγητική έκθεση «δυσλειτουργικό», στηριζόταν στην ευρωπαϊκή οδηγία του 2002, όπως είχε τροποποιηθεί και κυρωθεί από την ελληνική πολιτεία με την εισαγωγή στο εσωτερικό μας δίκαιο της οδηγίας 137/2009/ΕΚ. Στη διατύπωση του νέου νόμου που επιχειρεί να «διορθώσει» (;) την ευρωπαϊκή οδηγία γίνεται λόγος για «εποπτεία από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού της ΕΕΤΤ» και εξισώνεται (η επιτήρηση αυτή) με τον αναγκαίο δικαστικό έλεγχο των αποφάσεων της Επιτροπής από τα διοικητικά δικαστήρια αλλά και από την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Ενισχυτική αυτής της εντύπωσης δυσαρμονίας του σχεδίου νόμου με κοινοτικούς κανόνες είναι το γεγονός ότι στο προς διαβούλευση σχέδιο νόμου δεν επαναλαμβάνεται η φράση του 4070/2012: « (η ΕΕΤΤ) ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά, ούτε λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την ανάθεση καθηκόντων που της ανατίθενται». Μάλιστα, σύμφωνα με το υπό εξέταση νομοσχέδιο (άρθρο 6 παράγραφος 4), η ΕΕΤΤ υποχρεούται να υποβάλλει εκθέσεις για την κατάσταση στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Με το υπό συζήτηση σχέδιο απαλείφεται η διάταξη του ν. 4070/2012 που όριζε στενά τους όρους με τους οποίους μπορούσαν να απολυθούν μέλη της επιτροπής.

Πάντως, αυτό που προκάλεσε τη μεγαλύτερη εντύπωση, τόσο στην Αθήνα όσο και στις Βρυξέλλες, είναι η απάλειψη διάταξης του ν. 4070 με την οποία η ΕΕΤΤ αναλάμβανε την υποχρέωση της νομικής αρωγής των μελών της. Στην παράγραφο 8 του άρθρου 17 γίνεται η πρόβλεψη ότι μπορούν να υπάρχουν μέλη της ΕΕΤΤ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και άλλα που δεν θα έχουν πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. «Αυτό που θα γίνει είναι ότι η εκτελεστική εξουσία θα αποσπάσει 23 δημοσίους υπαλλήλους που θα τους χρίσει μέλη της ΕΕΤΤ, θα τους μισθοδοτεί και θα λέει ότι είναι ανεξάρτητα, ενώ θα πρόκειται για δημοσίους υπαλλήλους, μακρύ χέρι της εκτελεστικής εξουσίας…» είπε στην «Κ» ανώτερος υπάλληλος της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Com) που του ετέθη υπ’ όψιν η διατύπωση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή