Εξετάζεται φορολόγηση στις τουριστικές μισθώσεις ακινήτων

Εξετάζεται φορολόγηση στις τουριστικές μισθώσεις ακινήτων

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην επιβολή φόρου και κανόνων λειτουργίας στις μισθώσεις των ακινήτων που διατίθενται από τους ιδιοκτήτες τους προς τουριστική διαμονή προσανατολίζεται η κυβέρνηση εν όψει και της απελευθέρωσης, την 1η Νοεμβρίου, της αγοράς των αστικών μισθώσεων σε σχέση με τις τουριστικές. Στο εν λόγω θέμα αναφέρθηκε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά στο περιθώριο των εργασιών του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, επισημαίνοντας ότι, παράλληλα, θα συγκροτηθούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου από τα συναρμόδια υπουργεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τη λειτουργία των παράνομων τουριστικών καταλυμάτων. Η επιβολή φόρου στις τουριστικές μισθώσεις ακινήτων που πραγματοποιούνται μέσω διεθνών ιστοτόπων οι οποίες δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικονομίας διαμοιρασμού στον τουρισμό όπως για παράδειγμα η Airbnb αποτελεί θέμα συζήτησης και σε άλλες χώρες.

Στο Παρίσι που έχει έντονη ανάπτυξη η Airbnb επετεύχθη, έπειτα από πολύμηνη διαπραγμάτευση συμφωνία μεταξύ της εταιρείας και των τοπικών αρχών. Ετσι, από τις αρχές του μήνα η Airbnb χρεώνει στους χρήστες της τουριστικό φόρο 83 λεπτά ανά διανυκτέρευση στα ακίνητα που μισθώνει στη γαλλική πρωτεύουσα. Σύμφωνα με αρχικούς υπολογισμούς οι τοπικές αρχές από την είσπραξη του εν λόγω φόρου αναμένεται να έχουν έσοδα περί τα 5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, ο διευθυντής ανάπτυξης του ομίλου της ΜKG κ. Βαγγέλης Παναγιώτης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο παράδειγμα της τουριστικής προώθησης που επιχειρεί η Γαλλία. Στο πλαίσιο αυτό έκανε ειδική μνεία στην πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης να κινητοποιήσει όλες τις δυνάμεις από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα προς αυτή την κατεύθυνση με την παραχώρηση για τον σκοπό αυτό της διεύθυνσης της ιστοσελίδας France.fr. Επιπλέον, η γαλλική κυβέρνηση αναγνώρισε τον τουρισμό ως εθνικό θησαυρό για τη χώρα. Παράλληλα, ανέλυσε το παράδειγμα της Γερμανίας όταν αποφάσισε το 2009 να μειώσει τον ΦΠΑ στα ξενοδοχεία από το 19% στο 7% με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.

Ο ελληνικών συμφερόντων όμιλος της MKG που δραστηριοποιείται για 30 χρόνια στη Γαλλία με βασικό αντικείμενο την έρευνα της ευρωπαϊκής ξενοδοχειακής και τουριστικής αγοράς άνοιξε για πρώτη φορά φέτος γραφεία και στην Αθήνα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών του Δήμου κ. Αλέξης Γαληνός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην πρωτοβουλία που θα αναληφθεί από την ΕΑΤΑ με στόχο τον συντονισμό των δράσεων όλων των συναρμόδιων φορέων για τον τουρισμό της Αθήνας τη διετία 2016-17, προσθέτοντας ότι το υπό κατάρτιση σχέδιο θα τεθεί το επόμενο διάστημα για διαβούλευση. Ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece κ. Ιωσήφ Πάρσαλης επεσήμανε ότι οι δράσεις της εταιρείας για την τουριστική προώθηση της Αθήνας το 2016 περιλαμβάνουν 25 νέες διαφημιστικές ταινίες, 10 καμπάνιες, 9 ψηφιακές πλατφόρμες και 10 εκδηλώσεις και άλλες ενέργειες δημοσίων σχέσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή