Αυτοκίνητο: H αγορά έμεινε… όρθια

Αυτοκίνητο: H αγορά έμεινε… όρθια

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν και βρέθηκε στη δυσμενή κατάσταση να αντιμετωπίσει τρεις εκλογικές αναμετρήσεις και capital controls, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στάθηκε όρθια και στο τέλος του εννεαμήνου (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2015) κατέγραψε αύξηση ταξινομήσεων της τάξης του 8,1%. Οι γκουρού του μάρκετινγκ έχουν ως αρχή ότι όλα στην αγορά είναι θέμα ψυχολογίας. Οταν ο καταναλωτής έχει καλή ψυχολογία, τότε η κατανάλωση μεγεθύνεται. Ερχεται, όμως, η ελληνική πραγματικότητα για να αποτελέσει την εξαίρεση στον κανόνα. Ούτε καλή καταναλωτική ψυχολογία έχει ο Ελληνας ούτε οι προϋποθέσεις για να αυξήσει την καταναλωτική δαπάνη υπάρχουν. Γιατί, λοιπόν, η αγορά αυτοκινήτου έχει σταθερή αυξητική πορεία στο εννεάμηνο (εξαίρεση αποτελούν οι μήνες Ιανουάριος και Ιούλιος), αφού υπάρχει γενική υποχώρηση όλων των οικονομικών μεγεθών; Ασφαλής εκτίμηση σίγουρα δεν μπορεί να διατυπωθεί. Μια καταγραφή όμως του ότι ο Ελληνας θεωρεί ακόμα την αγορά αυτοκινήτου ως επένδυση και προτιμά το διαθέσιμο εισόδημά του να το διοχετεύσει σ’ αυτό το δεύτερο όνειρό του -μετά την αγορά ακινήτου- ίσως και να δίνει μια εξήγηση.

Στο εννεάμηνο 2015 ταξινομήθηκαν 58.184 αυτοκίνητα έναντι 53.844 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Τον Σεπτέμβριο (μήνας εκλογών) η αγορά κατέγραψε αύξηση 1,4%, ταξινομώντας 5.125 αυτοκίνητα έναντι 5.055 πέρυσι. Οι 58.184 ταξινομήσεις επιμερίζονται σε 28.790, που αφορούν σε εταιρικές πωλήσεις (το 49% του συνόλου των πωλήσεων) και σε 30.394 που αφορούν σε λιανικές πωλήσεις (το 51% της συνολικής αγοράς). Συμπέρασμα: οι λιανικές πωλήσεις έχουν πάρει προβάδισμα έναντι των εταιρικών και αυτό καθιστά ίσως πολύ σωστή την εκτίμηση ότι οι Ελληνες προτιμούν να δαπανήσουν μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου παρά να έχουν τα χρήματά τους κάτω από το μαξιλάρι τους! Πρέπει να σημειωθεί, επίσης, ότι οι θετικές εξελίξεις στον τομέα του τουρισμού επηρέασαν σημαντικά τις εταιρικές πωλήσεις, αφού υπήρξε μεγαλύτερη ζήτηση από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων ανά την επικράτεια.

Τι θα γίνει το τελευταίο τρίμηνο του 2015; ∆ύσκολο να προβλέψει κανείς, αφού η υλοποίηση των προαπαιτούμενων μέτρων του τρίτου μνημονίου αναμένεται να επηρεάσει δυσμενώς την καταναλωτική δαπάνη. Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν ότι η αγορά θα ταξινομήσει έως το τέλος του χρόνου περίπου 73.000 αυτοκίνητα έναντι 71.218 πέρυσι.

Οι λιανικές πωλήσεις έχουν πάρει προβάδισμα έναντι των εταιρικών και αυτό καθιστά ίσως πολύ σωστή την εκτίμηση ότι οι Ελληνες προτιμούν να δαπανήσουν μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου παρά να έχουν τα χρήματά τους κάτω από το μαξιλάρι τους!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή