Σε 15.000 οφειλέτες «έκοψε» το ρεύμα η ΔΕΗ τις τελευταίες δύο εβδομάδες

Σε 15.000 οφειλέτες «έκοψε» το ρεύμα η ΔΕΗ τις τελευταίες δύο εβδομάδες

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε 15.000 διακοπές ρεύματος οφειλετών της ΔΕΗ προχώρησε τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο Διαχειριστής Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), ενώ σε καθημερινή βάση τα συνεργεία της εταιρείας πραγματοποιούν περίπου 2.000 διακοπές σε όλη την Ελλάδα. Τα συνεργεία του Διαχειριστή του Δικτύου δεν επαρκούν για να ανταποκριθούν στις μαζικές εντολές της ΔΕΗ για 100.000 διακοπές ρεύματος, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας καθηγητής Νίκος Χατζηαργυρίου σε δημοσιογράφους. «Η απότομη αύξηση των εντολών για διακοπές είναι πρόβλημα για εμάς. Δεν είναι ομαλός ο ρυθμός, και χρειαζόμαστε ένα μεταβατικό διάστημα για να οργανώσουμε συνεργεία», τόνισε ο κ.Χατζηαργυρίου, επισημαίνοντας, πάντως, ότι οι εντολές θα υλοποιηθούν έστω και με μικρή καθυστέρηση, γιατί αυτό προβλέπει ο νόμος. Ο ίδιος διευκρίνισε, βέβαια, ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εντολών για διακοπή δεν εκτελείται γιατί στο μεταξύ έχει μεσολαβήσει ρύθμιση με τη ΔΕΗ, ενώ ένα ποσοστό οφειλετών, 30% περίπου, πληρώνει μετά τη διακοπή και το ρεύμα επανασυνδέεται.

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα που ο ΔΕΔΔΗΕ προσπαθεί να αντιμετωπίσει είναι οι ρευματοκλοπές, φαινόμενο το οποίο έχει ενισχυθεί σημαντικά στα χρόνια της κρίσης. Το φαινόμενο εντοπίζεται κυρίως στις επαγγελματικές καταναλώσεις, και όχι μόνο σε φτωχές γειτονιές, σύμφωνα με στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ. Μεταφέρουν επιπλέον ότι σε όλη τη χώρα λειτουργούν κανονικές «σπείρες» από ανθρώπους που εμφανίζονται στους καταναλωτές ως υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ χωρίς να είναι, κατέχοντας μάλιστα τον απαραίτητο εξοπλισμό για την αποσφράγιση του μετρητή. Ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ, απαντώντας σε ερώτηση για το κατά πόσο συμμετέχουν και υπάλληλοι της εταιρείας στις ρευματοκλοπές, τόνισε ότι δεν έχει εντοπιστεί κάποια περίπτωση, άφησε ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο κάτι τέτοιο να συμβαίνει. «Δεν έχουμε εντοπίσει μέχρι τώρα κάποια περίπτωση. Σε μια εταιρεία, όμως, με 7.000 υπαλλήλους και έναν μεγάλο αριθμό εργολάβων, πιθανόν να υπάρχουν και τέτοια φαινόμενα», τόνισε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, σε ετήσια βάση πραγματοποιούνται περίπου 800.000 έλεγχοι για ρευματοκλοπές. Από αυτούς οι 50.000 είναι στοχευμένοι, και το διάστημα Νοεμβρίου 2014 – Αυγούστου 2015 εντοπίστηκαν 5,5 χιλιάδες ρευματοκλοπές, οι 300.000 αφορούν έλεγχο σφραγίδας του μετρητή και οι υπόλοιποι προκύπτουν από άλλες δουλειές που καλούνται να κάνουν τα συνεργεία της εταιρείας. Μόνο εντός του τελευταίου χρόνου, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει υποβάλει πάνω από 2.000 μηνύσεις για περιπτώσεις ρευματοκλοπών.

Η ισχύουσα νομοθεσία, ωστόσο, όπως επεσήμαναν στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ, μάλλον ευνοεί το φαινόμενο της ρευματοκλοπής, αφού οι παραβάτες λίγο πριν από την εκδίκαση της υπόθεσης ρυθμίζουν τις οφειλές τους καταβάλλοντας κάποια προκαταβολή και αθωώνονται από τα δικαστήρια. Η νέα διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, παράλληλα με το «κυνήγι» των παραβατών, έχει σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 250 εκατ. ευρώ, 5ετούς διάρκειας, η χρηματοδότηση του οποίου, όπως είπε ο κ. Χατζηαργυρίου, θα προχωρήσει με τη συνδρομή της ΔΕΗ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤEπ), καθώς και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Εκτός από το πιλοτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών, ο διαγωνισμός του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη, το επενδυτικό σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ περιλαμβάνει και τον εκσυγχρονισμό των τηλεχειρισμών των δικτύων όλης της χώρας, αλλά και την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ στα νησιά, ξεκινώντας από ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή