Τι απαντά η ΔΕΗ για τις διακοπές ρεύματος σε ληξιπρόθεσμους οφειλέτες

Τι απαντά η ΔΕΗ για τις διακοπές ρεύματος σε ληξιπρόθεσμους οφειλέτες

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μια μακροσκελή ανακοίνωση αλλά και τη διαφημιστική καμπάνια που ξεκίνησε να προβάλλεται, η ΔΕΗ αντικρούει την κριτική που της ασκείται για «ανάλγητη» πολιτική στο θέμα των διακοπών της ηλεκτροδότησης για όσους δεν εξοφλούν τις οφειλές τους. Στην ίδια ανακοίνωση, η επιχείρηση διαψεύδει δημοσιεύματα για αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος και εκτός από τη μείωση που ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών της με κόστος για την ίδια 80 εκατ. ευρώ ετησίως, τονίζει ότι «σε συνάρτηση με την οικονομική της ανάκαμψη θα επιδιώξει την περαιτέρω μείωση των τιμολογίων στο ηλεκτρικό ρεύμα». Αναλυτικά, η ΔΕΗ στην ανακοίνωσή της σημειώνει τα εξής:

• Ενώ το 2012 έγιναν 315.000 διακοπές, το 2013 έγιναν 290.000 και 222.000 το 2014, από την ημέρα που ανέλαβε η νέα διοίκηση της ΔΕΗ και μέχρι σήμερα έχουν γίνει μόνον 17.254.

• Από τον περασμένο Ιούνιο έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα διακανονισμών με το οποίο παρέχονται εξαιρετικά ευνοϊκές διευκολύνσεις για την αποπληρωμή των οφειλών. Συγκεκριμένα, η οφειλή μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις, έως και 36, με προκαταβολή ίση με το 10% της οφειλής. Η κάθε δόση μπορεί να φθάνει κατ’ ελάχιστο στο 30% του τρέχοντος λογαριασμού.

• Σε καμιά περίπτωση δεν επιλέγεται σήμερα η «εύκολη» λύση των αποκοπών σε φτωχά νοικοκυριά. Δίδεται αυστηρή προτεραιότητα για αποκοπές σε πελάτες που κατά τεκμήριο έχουν οικονομική ευχέρεια. Αλλωστε αυτή η κατηγορία των καταναλωτών χρωστά τα περισσότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το σύνολο των 2,1 εκατ. οφειλετών, οι 200.000 οφείλουν το 45% του συνολικού χρέους προς τη ΔΕΗ.

• H νέα διοίκηση της ΔΕΗ, όπως σημειώνεται «ασχολείται με αμείωτη ένταση και κατά κύριο λόγο, με μεγαλοοφειλέτες, όπως ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, επιχειρήσεις, πολυτελείς κατοικίες, κ.λπ. Η ΔΕΗ διαβεβαιώνει όλους τους πολίτες ότι πριν προσφύγει στο μέσο της αποκοπής λόγω χρέους έχει προηγουμένως εξαντλήσει όλα τα περιθώρια επίτευξης διακανονισμού με τους οφειλέτες της».

• Οι υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ εφαρμόζουν πιστά την πολιτική της επιχείρησης να μην προχωρούν σε αποκοπές για άτομα που είναι ενταγμένα στο μητρώο των ευάλωτων πελατών, σε όσους χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, καθώς επίσης σε περιοχές που έχουν πληγεί και τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, πολιτική που συνεπάγεται, όπως σημειώνει η ΔΕΗ, σημαντικό οικονομικό κόστος για την επιχείρηση.

• Σε κάθε περίπτωση διακοπής και εφόσον γίνει διακανονισμός, ο ΔΕΔΔΗΕ φροντίζει να αποκαθιστά την ηλεκτροδότηση αυθημερόν. Σε ελάχιστες περιπτώσεις κατά τις οποίες, εξαιτίας λάθους ή αστοχίας του συστήματος υπάρξει καθυστέρηση, οι υπηρεσίες της ΔΕΗ και οι εργαζόμενοι φροντίζουν άμεσα για την αποκατάσταση. Οπως υπογραμμίζει «οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά (παρεμβάσεις στους μετρητές, ρευματοκλοπή, κ.λπ.) δεν μπορεί να γίνει ανεκτή σε μια ευνομούμενη πολιτεία και ελπίζουμε ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων της Νομοθετικής και Δικαστικής εξουσίας, θα συμβάλουν ουσιαστικά στην εξάλειψη παρόμοιων φαινομένων. Στις περιπτώσεις αυτές η προκαταβολή κατά τον διακανονισμό ανέρχεται στο 30% και στο 50% (για ρευματοκλοπή), καταλήγει η ανακοίνωση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT