ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναμένεται ρεκόρ συμμετοχών στα Ποσειδώνια 2016

psidonia

Νέο ιστορικό υψηλό συμμετοχών εκθετών και επισκεπτών προβλέπεται να σημειώσει η φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων, εξέλιξη που, εφόσον επιβεβαιωθεί, θα αποτελεί σημαντική επιτυχία αν συνυπολογιστούν οι δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, όπως η κάθετη πτώση των τιμών του πετρελαίου και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης που έχουν υποστεί νευραλγικές για τη ναυτιλία οικονομίες, με προεξάρχουσα την Κίνα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας που διοργανώνει τη διετή ναυτιλιακή έκθεση, φέτος η ζήτηση για εκθεσιακό χώρο είναι πολύ υψηλή και εκτιμάται ότι θα ξεπεραστεί το υψηλό του 2014, όταν είχαν παρευρεθεί περισσότεροι από 1.840 εκθέτες και πάνω από 19.000 επισκέπτες. Τα φετινά Ποσειδώνια θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, εκτελεστικό διευθυντή των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε, αυτήν την περίοδο υπάρχουν πολλοί πλοιοκτήτες που επενδύουν τόσο στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, όσο και σε νέες ναυπηγήσεις. Ως εκ τούτου, μέγα μέρος της ζήτησης των εκθετών προέρχεται από τα μεγάλα ναυπηγικά κράτη της Ασίας (Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία), καθώς και από άλλους τακτικούς συμμετέχοντες των Ποσειδωνίων.

Την πρώτη θέση όσον αφορά τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο κατέχει η Κίνα, η οποία θα έχει και πάλι τη μεγαλύτερη συμμετοχή με ναυπηγεία, κατασκευαστές εξοπλισμού, ναυτιλιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους ναυτιλιακών κέντρων.

Ενα νέο χαρακτηριστικό στα φετινά Ποσειδώνια θα είναι η δυναμική συμμετοχή παλιών και νέων ναυτιλιακών κέντρων, γεγονός που οφείλεται στην ενίσχυση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και σε αυτόν τον τομέα. Το «παρών» θα δώσουν για άλλη μια φορά τα παραδοσιακά ναυτιλιακά κέντρα της Σιγκαπούρης, του Χονγκ Κονγκ, της Κύπρου και της Μάλτας, ενώ την πρώτη εμφάνισή του θα κάνει το εθνικό περίπτερο του Λουξεμβούργου. Συμμετοχή θα έχουν επίσης τα ναυτιλιακά κέντρα του Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), του Βανκούβερ (Καναδάς) και της Σαγκάης (Κίνα).

Επιπλέον, άξια αναφοράς είναι και η συμμετοχή πάνω από 15 κατασκευαστών διαχείρισης έρματος, δεδομένου ότι το θέμα της διαχείρισης του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment-BWT) αποτελεί σήμερα ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα, καθώς εντός του έτους προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ η διεθνής συνθήκη Ballast Water Treatment Convention, που θα επιβάλει την τοποθέτηση των σχετικών συστημάτων στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου.