ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προς νέα «αυστηρή» επιστολή ΤΑΙΠΕΔ στον πρόεδρο του «Ελ. Βενιζέλος»

gre1043456_15199003

Σε πόλεμο μεταξύ μετόχων και μάλιστα αφενός του ελληνικού δημοσίου και αφετέρου του… ελληνικού δημοσίου και Καναδών εξελίσσεται η μνημονιακή υποχρέωση για την αξιοποίηση της συμμετοχής στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με πληροφορίες αποστέλλει άμεσα νέα, δεύτερη, αυστηρή επιστολή στο διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και καλεί επιπροσθέτως προσωπικά τον πρόεδρό του να βάλει το θέμα της διαπραγμάτευσης για παράταση της σύμβασης παραχώρησης στην ατζέντα εφιστώντας του την προσοχή στις υποχρεώσεις του.

Θα πρόκειται για τη δεύτερη επιστολή μέσα σε ενάμιση μήνα καθώς η πρώτη δεν έφτασε ποτέ στην ατζέντα του διοικητικού συμβουλίου εξαιτίας της διαβόητης στην αγορά (και εξομολογημένης άλλωστε) απροθυμίας του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη να συνδράμει στις ιδιωτικοποιήσεις.

Ομως με βάση τα συμφωνηθέντα και ψηφισθέντα στα πλαίσια του 3ου προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας και το χρονοδιάγραμμα στο προσαρτημένο στο μνημόνιο Asset Development Plan του ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία έπρεπε να εχει ξεκινήσει και εντός του περασμένου Δεκεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί ώστε να προχωρούσε πριν εκπνεύσει το 2015 προκήρυξη για την περεταίρω ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.

Τι εχει συμβεί λοιπόν; Το ΤΑΙΠΕΔ (που ελέγχει το 30% των μετοχών του ΔΑΑ αλλά και το δικαίωμα να παρατείνει την τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης για 20 επιπλέον χρόνια) και η AviAlliance, συμφερόντων της καναδικής PSP (η οποία κατέχει το 40% των μετοχών του ΔΑΑ και ασκεί το management) , θέλουν να ξεκινήσουν την διαδικασία για την επέκταση της παραχώρησης. Όμως ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Τάκης Ρουμελιώτης που εκπροσωπεί το «άλλο» ελληνικό δημόσιο, που κατέχει το υπόλοιπο 25% των μετοχών (ο εναπομείναν 5% κατέχει ο όμιλος Κοπελούζου) περιμένει… οδηγίες. Οδηγίες προφανώς από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος εμφανίζεται να εχει επιλέξει τακτική σύγκρουσης με το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και το management του αεροδρομίου.

Ετσι η υπόθεση φαίνεται πως θα κριθεί με σκληρά νομικό τρόπο αφού ένα 25% των μετόχων ν, αυτό που ελέγχει ως εποπτεύων υπουργός ο Χρ. Σπίρτζης, βρίσκεται πλέον σε αντιπαράθεση με το 70%, την καταστατική δηλαδή πλειοψηφία του ομίλου που de facto συγκροτούν η PSP και το ΤΑΙΠΕΔ.

Μια πραγματικότητα και προοπτική δύσκολο να την αντιληφθεί ως μη σουρεαλιστική ένα μεγάλο ξένο επενδυτικό ταμείο όπως η καναδική PSP. Από την οποία PSP όμως προσμένουμε, θεωρητικά τουλάχιστον, αφενός να πληρώσει υψηλό τίμημα για την παράταση της σύμβασης και αφετέρου να ενδιαφερθεί να εξαγοράσει το 30% σε καλή τιμή…