ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέχρι 15 Μαρτίου η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ

10s18p1002apokratikop1

Για την Τρίτη 15 Μαρτίου 2016 καθορίστηκε η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Η νέα μετάθεση της ημερομηνία γίνεται με στόχο τον συντονισμό της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης με εκείνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για την τελευταία, μετά και τη νέα δημοσιοποποίηση της πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έχει οριστεί η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να πραγματοποιηθεί τις 26 Απριλίου 2016.

Επιπλέον στόχος από τη νέα καθυστέρηση είναι το «ξεκαθάρισμα» των όποιων διαφορών υφίσταται μεταξύ των δύο επιχειρήσεων. Αν και έκλεισε το θέμα των διεταιρικών συμβάσεων, παραμένει ακόμη «αγκάθι» η προσφυγή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην επιτροπή επίλυσης οικονομικής διαφοράς κατά της ΕΕΣΣΤΥ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι χρεώθηκε υπέρμετρα από την ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού μέσα στο 2014. Πολλοί ωστόσο είναι εκείνοι που θεωρούν ότι, μέχρι και τη συγκεκριμένη χρονιά, οι χρεώσεις πραγματοποιούνταν χωρίς το μαθηματικό τύπο, αλλά προσαρμοσμένες στις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Από την άλλη πλευρά, το θέμα των διεταιρικών συμφωνιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΕΕΣΣΤΥ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ θεωρητικά έχει διευθετηθεί. Αναμένεται η έγκριση των δύο συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου στη συνέχεια να τεθούν σε ισχύ. Η έγκριση από το δικαστήριο αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα και γι’ αυτό, από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι συμβάσεις θα υπογραφούν από τη νέα διοίκηση της επιχείρησης. Η τελευταία αναμένεται να οριστεί εντός των επομένων ημερών και αφού δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ). Η απόφαση θα υπογράφεται από τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνεται σε καθημερινή βάση από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης. Παράγοντες κοντά στις δύο αποκρατικοποιήσεις εκτιμούσαν ότι η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διορισμένη από τον κ. Σπίρτζη, δεν θα ξεκινήσει κάποιου νέου τύπου «αντάρτικου» κατά του ΤΑΙΠΕΔ και στην επιχειρούμενη αποκρατικοποίηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης. «Αν δεν υπογραφούν οι διεταιρικές συμφωνίες, η (νέα) διοίκηση υποχρεούται σε παραίτηση, καθώς μια τέτοια απόφαση συγκρούεται με εκείνη του μετόχου της εταιρείας (ΤΑΙΠΕΔ)», παρατηρούσε στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι η Γ.Σ. των μετόχων της τελευταίας έχει εξουσιοδοτήσει το Δ.Σ. στην υπογραφή των δύο συμβάσεων, μία με την ΕΕΣΣΤΥ και μία με τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ασφαλείς πηγές επιβεβαιώνουν το υψηλό ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ, με κύρια σύγκρουση να εκδηλώνεται μεταξύ των Γάλλων (Alsthom) και των Γερμανών (Siemens). Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η «τράπουλα» των ενδιαφερομένων έχει πλέον ανακατευθεί, και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, στους ενδιαφερόμενους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκαταλέγονται οι ΓΕΚ Τέρνα, Cosco και Watco. Τα σχήματα ωστόσο που θα διεκδικήσουν την εταιρεία είναι ακόμη θολά. Καθοριστική σημασίας ωστόσο θα είναι οι αποφάσεις της κινεζικής Cosco, η οποία πλέον, μετά την απόκτηση του ΟΛΠ, έχει κυρίαρχη θέση στην αγορά των σιδηροδρομικών μεταφορών.