Αύξηση κερδών 20% για τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια

Αύξηση κερδών 20% για τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση κερδοφορίας της τάξης του 20% επέτυχαν το 2015 τα ελληνικά μεγάλα περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, αποδεικνύοντας αφενός τη δυναμική που έχει προσλάβει η λιμενική βιομηχανία στην Ελλάδα και αφετέρου τα περιθώρια βελτίωσης από την αναδιάρθρωση των λειτουργιών τους. Πρόκειται για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Πατρών, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου, μη εισηγμένες, ανώνυμες εταιρείες οργανισμών λιμένων, οι μετοχές των οποίων μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2012.

Σύμφωνα με τον ετήσιο απολογισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το 2015, κατά την περσινή χρήση συνεχίστηκε η κερδοφορία όλων των λιμένων, παρά τη γενικότερη ύφεση που επικρατεί στην αγορά, και η οποία ξεκίνησε με την αναδιάρθρωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους, όταν και περιήλθαν στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, στο τέλος του 2012, έχοντας αποδώσει μερίσματα στο ελληνικό Δημόσιο. Ετσι, κατά μέσον όρο τα κέρδη των περιφερειακών λιμένων της χώρας, εκτός εκείνων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αυξήθηκαν κατά 20% μέσα στο 2015. Η αύξηση αυτή ακολουθεί τη μεγάλη άνοδο της τάξης του 40% που σημειώθηκε το 2014.

Μεταξύ των σημαντικότερων εξελίξεων των τελευταίων ετών είναι και η ανάπτυξη σε επίπεδο δραστηριοτήτων, όπου έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος. Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι δωδεκάμηνος σχεδόν προορισμός και καταγράφει επίσης σημαντική αύξηση κίνησης από κρουαζιερόπλοια. Αύξηση της κίνησης κρουαζιεροπλοίων γνωρίζει και το Λαύριο, που χρησιμοποιεί ήδη για home porting η Celestyal Cruises, αλλά και άλλα λιμάνια.

Στην Πάτρα και στην Ηγουμενίτσα έχουν γίνει ή προχωρούν έργα υποδομής που αναβαθμίζουν τη θέση τους, ενώ στην Αλεξανδρούπολη έργα όπως η σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων κατέστησαν δυνατή την ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών σε κομβικό σημείο για την ευρύτερη περιφέρεια.

Παράλληλα η αυξημένη ακτοπλοϊκή κίνηση, αποτέλεσμα της ανάπτυξης του τουρισμού, των περιθωρίων βελτίωσης της προσέλευσης κρουαζιεροπλοίων αλλά και του ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών αναψυχής, διαμορφώνει σημαντικές προοπτικές για τη λιμενική βιομηχανία.

Πάντως κοινή συνισταμένη όλων των εμπλεκομένων στην ελληνική λιμενική βιομηχανία είναι πως χρειάζονται ακόμα σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες μπορούν όμως να προέλθουν πλέον μόνον από τον ιδιωτικό τομέα είτε με τη μορφή παραχωρήσεων είτε με την αξιοποίησή τους. Τα δέκα αυτά περιφερειακά λιμάνια περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο των υπό αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, για τα οποία όμως δεν έχουν ακόμα προκηρυχθεί διαγωνισμοί, ούτε έχει επιλέγει μοντέλο αξιοποίησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή