ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αφαίρεση πινακίδων, άδειας, διπλώματος και πρόστιμα για ανασφάλιστα οχήματα

23s19aleksiadis1

Την ενεργοποίηση του νόμου για τα ανασφάλιστα οχήματα προανήγγειλε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ). Ο κ. Αλεξιάδης δήλωσε ότι έχει ήδη αποσταλεί προς δημοσίευση στο ΦΕΚ η σχετική υπουργική απόφαση, που προβλέπει διασταύρωση της βάσης δεδομένων του υπουργείου για τα οχήματα που κυκλοφορούν και της βάσης δεδομένων της ΕΑΕΕ για τα ασφαλισμένα οχήματα. Οι διοικητικές κυρώσεις που ενεργοποιούνται είναι:

• Αφαίρεση πινακίδων άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος του οδηγού για έξι μήνες.

• Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής.

• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Η κινητοποίηση της πολιτείας στο θέμα ερμηνεύεται από τη σοβαρή απώλεια εσόδων που συνεπάγεται η κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων, που σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, υπολογίζονται μεταξύ 700 χιλ. και 1 εκατ. και στοιχίζει για το κράτος διαφυγόντα έσοδα 26 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος, το δίπλωμα μπορεί να επιστραφεί στον οδηγό πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα και εφόσον πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής. Αντίστοιχα, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.

Η συνεργασία στο θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων με την ενεργοποίηση του σχετικού νόμου, αλλά και η ανάγκη λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση του τεράστιου ελλείμματος του Επικουρικού Κεφαλαίου, που προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ, ήταν το μοναδικό θέμα στο οποίο υπήρξε σύμπτωση απόψεων μεταξύ πολιτείας και αγοράς, ως προς τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Οι συνέργειες που μπορεί να αναπτυχθούν μεταξύ κράτους και ιδιωτικής ασφάλισης στο συνταξιοδοτικό πρόβλημα με την ενίσχυση κυρίως του δεύτερου πυλώνα ασφάλισης στη βάση του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, αλλά και η συνεργασία σε θέματα υγείας, που τέθηκαν από τον πρόεδρο της ΕΑΕΕ στην ομιλία του, δεν βρήκαν ευήκοα ώτα από την πλευρά της πολιτείας. Αν και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στον συμπληρωματικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών επέμεινε πως «στόχος της κυβέρνησης είναι η διεύρυνση του πλαισίου κοινωνικής προστασίας μέσα από δημόσιες δομές», υποβαθμίζοντας τα προβλήματα που τέθηκαν όπως το δημογραφικό, η μείωση των κοινωνικών δαπανών, των ποσοστών αναπλήρωσης στις κρατικές συντάξεις, αλλά και η χαμηλή ασφαλισιμότητα του πληθυσμού για τους καταστροφικούς κινδύνους, όπως ο σεισμός. Στον αντίποδα ήταν η ομιλία του βουλευτή της Ν.Δ. Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας των δύο μερών, τάση που κυριαρχεί και στην Ευρωπαϊκή Ενωση και ενισχύεται μέσα από πρωτοβουλίες όπως η δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού συνταξιοδοτικού προϊόντος.