ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζήτημα υψους των… δεσμευτικών επενδύσεων για ΟΛΘ από υπ. Ναυτιλίας

13s20os1

Ζήτημα ύψους δεσμευτικών επενδύσεων για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που θα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, την οποία θα κληθεί να εφαρμόσει ο επενδυτής που θα αγοράσει το 67% των μετοχών της εισηγμένης, και «αγκάθια» στις διαπραγματεύσεις μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας και δανειστών για τη Δημόσια Αρχή Λιμένος Πειραιώς, που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας, παραδέχτηκε την Τρίτη ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας αποκάλυπτε με δηλώσεις του στο Reuters πως η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τους δανειστές παράταση κατά ένα έτος της προθεσμίας για την επίτευξη του στόχου για έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους 6,4 δισ. ευρώ. Παράλληλα γνωστοποίησε ότι δόθηκε παράταση στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ, με την προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών να τοποθετείται πλέον στα τέλη Ιουλίου. Επίσης ανέφερε πως οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έχουν ήδη υποβάλει αίτηση αρχικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και ότι αναμένει ακόμη την Παρασκευή, οπότε λήγει η σχετική προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, και από τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD) και την ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και την Cosco.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Καθημερινής» για το ζήτημα της σύμβασης παραχώρησης του λιμένος Θεσσαλονίκης, προαπαιτούμενο για την ομαλή συνέχιση του διαγωνισμού, ανέφερε πως τις επόμενες ημέρες κλιμάκιο του υπουργείου του και του συναρμόδιου υπουργείου Οικονομικών θα συζητήσει με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ την οριστικοποίησή της. Αδιευκρίνιστο όμως παραμένει το ύψος των επενδύσεων που θα είναι δεσμευτικές για τον επενδυτή που θα ανακηρυχθεί προτιμητέος, καθώς –όπως είπε– η συγκεκριμένη συζήτηση είναι ακόμη ανοιχτή. Η «Καθημερινή» είναι σε θέση να γνωρίζει ότι έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις από υποψήφιους επενδυτές για το ύψος των δεσμευτικών αυτών επενδύσεων, που φαίνεται πως αρχικά προσδιορίζεται κοντά στα 200 εκατομμύρια ευρώ (υπενθυμίζεται πως στον ΟΛΠ η Cosco έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 350 εκατομμυρίων). Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Ναυτιλίας εκτιμά πως αυτό είναι ζήτημα ολίγων εβδομάδων για να προσδιοριστεί και να προχωρήσει ο διαγωνισμός.

Οπως επίσης ανέφερε στην «Κ» ο κ. Θ. Δρίτσας, το νομοσχέδιο για την, αμφιλεγόμενη από την αγορά, Δημόσια Αρχή Λιμένος Πειραιά –που πολλοί θεωρούν προσπάθεια επιβολής στενού και αδόκιμου κρατικού ελέγχου– θα έχει οριστικοποιηθεί το επόμενο δεκαήμερο. Παραδέχτηκε όμως πως υπάρχουν ακόμα ανοιχτά θέματα με τους δανειστές για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Αντιθέτως εκτιμά πως στις αρχές Μαΐου θα έρθει στη Βουλή για ψήφιση η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ και θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή.

Οσον αφορά το πολιτικό ζήτημα που προέκυψε από τις δηλώσεις του κατά του ΤΑΙΠΕΔ και της ιδιωτικοποίησης, μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco την προηγούμενη Παρασκευή, απέδωσε τον θόρυβο σε μία ανεύθυνη όπως τη χαρακτήρισε αντιπολίτευση, που την προσδιόρισε επίσης ως «ταξικά μεροληπτική», «επικίνδυνη» και «εγκληματική». Ξεκαθάρισε πως δεν θα παραιτηθεί, αλλά και ότι «δεν κάνω προσωπική επιλογή πολιτικής αλλά διαχειρίζομαι, τόσο εγώ όσο και η κυβέρνηση, τη δομική διαφορά που προέκυψε μετά τη συμφωνία του περσινού καλοκαιριού σε σχέση με τις προγραμματικές μας θέσεις πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου».