Αυξήθηκαν κατά 17,5% τα έσοδα από τη φορολόγηση της ναυτιλίας το 2015

Αυξήθηκαν κατά 17,5% τα έσοδα από τη φορολόγηση της ναυτιλίας το 2015

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο ποσό των 63 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα από τη φορολόγηση της ποντοπόρου ναυτιλίας κατά το 2015, ποσό που ήταν υψηλότερο κατά 17,5% σε σχέση με το 2014, οπότε οι αντίστοιχες εισπράξεις είχαν διαμορφωθεί σε 53,6 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετικά στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, κατά το 2015 εισπράχθηκαν 45,4 εκατ. ευρώ με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης που έχει συναφθεί μεταξύ του Δημοσίου και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), ενώ το 2014 το αντίστοιχο ποσό είχε διαμορφωθεί σε 40,5 εκατ. ευρώ. Επιπλέον έσοδα, της τάξεως των 17,6 εκατ. ευρώ, προέκυψαν από τον φόρο που επιβάλλεται στη χωρητικότητα των πλοίων, έναντι ποσού 13,1 εκατ. ευρώ το 2014 και 14 εκατ. ευρώ το 2013.

Τα στοιχεία που αφορούν την είσπραξη φόρων πλοίων, αλλά και τα ποσά που έχουν καταβληθεί από τους εφοπλιστές με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης διαβιβάστηκαν, κατόπιν αίτησης κατάθεσης εγγράφων που είχε υποβληθεί από τους βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστο Κατσώτη, Νίκο Καραθανασόπουλο, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλη Συντυχάκη. Στους βουλευτές απαντά εγγράφως και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, αναφέροντας ότι στην οικειοθελή συνεισφορά συμμετέχουν 524 ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό μεγαλύτερο του 90% με βάση τη συνολική χωρητικότητα του στόλου που βρίσκεται υπό τη διαχείριση ελληνικών συμφερόντων.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η αύξηση αυτή των φορολογικών εσόδων από τη ναυτιλία δεν φαίνεται ικανή να οδηγήσει σε αποφυγή περαιτέρω αλλαγών στο καθεστώς που διέπει τον κλάδο. Συγκεκριμένα, στο προσχέδιο του κειμένου της συμφωνίας για την πρώτη αξιολόγηση του τρίτου ελληνικού μνημονίου περιλαμβάνεται και διάταξη βάσει της οποίας η ελληνική κυβέρνηση θα εξετάσει και θα αποσύρει σταδιακά τις φορολογικές διατάξεις που ευνοούν μέσω φοροαπαλλαγών και άλλων εξαιρέσεων τον κλάδο της ναυτιλίας, επί τη βάσει και των σχετικών κατευθύνσεων που έχουν επισημανθεί πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Παράλληλα, ορίζεται ότι θα παραταθεί για ακόμα ένα χρόνο, και συγκεκριμένα έως το 2018, η συμφωνία οικειοθελούς συνεισφοράς των Ελλήνων πλοιοκτητών.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ είχαν ζητήσει να διαβιβαστούν στη Βουλή και τα στοιχεία για τα φορολογικά έσοδα από ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2015, αλλά και ποιες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά. Ωστόσο, ως προς τις εξωχώριες, ο κ. Αλεξιάδης αναφέρει ότι πρέπει να λάβει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια στα οποία ανταποκρίνεται ο χαρακτηρισμός offshore για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία, καθώς στο φορολογικό μητρώο καταγράφονται και παρακολουθούνται όλες οι επιχειρήσεις που εδρεύουν στο εξωτερικό και κατηγοριοποιούνται κατά περίπτωση σε αντίστοιχες νομικές μορφές. Ως προς το αίτημα να κατατεθούν στοιχεία για τις βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών στη ΔΟΥ Πειραιά, το υπουργείο απαντά ότι δεν μπορεί να αντληθούν στοιχεία μόνο με βάση το συγκεκριμένο κριτήριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή