ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εντονες αντιδράσεις για το μειωμένο ωράριο στα τελωνεία

entones-antidraseis-gia-to-meiomeno-orario-sta-teloneia-2133359

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για μείωση του ωραρίου λειτουργίας των τελωνείων, ειδικά σε ό,τι αφορά τον Πειραιά, με τους εμπλεκομένους φορείς να ζητούν από τον κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο την ανάκληση της σχετικής απόφασης, η οποία προβλέπεται να εφαρμοσθεί από την 1η Ιουνίου 2016. Από την άλλη, οι εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες της Θεσσαλονίκης θεωρούν θετικό το νέο ωράριο που θα ισχύσει στα συγχωνευμένα πλέον Α΄ και Β΄ τελωνεία του λιμένα της πόλης, καθώς, εν προκειμένω, η υπουργική απόφαση αυξάνει τις ώρες λειτουργίας, αντί να τις μειώνει. Ανεξαρτήτως της αρνητικής ή θετικής αντίδρασης, οι εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων δηλώνουν ότι δεν έλαβαν καμία προηγούμενη ενημέρωση για τις προωθούμενες αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των τελωνείων. Στο θέμα παρενέβη χθες και ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ., Κωστής Χατζηδάκης, καταθέτοντας σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Ειδικότερα, η Διεθνής Ναυτική Ενωση, με επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών, εκφράζει την ιδιαίτερη έκπληξή της για το ζήτημα, ζητεί την ανάκληση της απόφασης και υποστηρίζει: «Η ρύθμιση αυτή, όπως αντιλαμβάνεσθε, αφενός μεν δεν εναρμονίζεται με τις ευρωπαϊκές, ως και άλλων αναπτυγμένων χωρών, βέλτιστες πρακτικές του συνεχομένου ωραρίου, αφετέρου δε θα έχει άμεσες επιπτώσεις και καταστρεπτικές συνέπειες στις εν γένει εμπορευματικές ροές, πλήττοντας τις εξαγωγές και, ιδιαίτερα, φορτία προερχόμενα από επαρχία, τον τομέα της κρουαζιέρας και επιφέροντας ένα ακόμα σοβαρό πλήγμα στον εμπορικό κόσμο, με νέες απώλειες θέσεων εργασίας, ως και με επιπτώσεις σε πλήθος παραναυτιλιακών εργασιών (π.χ., πετρελεύσεις, τροφοδοσίες πλοίων κ.λπ.)».

Ανάλογη επιστολή απέστειλε προς τον υπουργό Οικονομικών και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ & L). Οπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος: «Με αυτή την απόφαση δημιουργούνται εμπόδια, αφού πλέον θα σημειώνεται χρονική καθυστέρηση αλλά και οικονομική επιβάρυνση, παράγοντες δυσμενείς για την ανταγωνιστικότητα των εγχώριων προϊόντων».

Από την πλευρά τους, πάντως, οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν θετικά την απόφαση. Οπως επισήμαναν στην «Κ» εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), τα τελωνεία της Θεσσαλονίκης δεν είχαν υπαχθεί στην πιλοτική εφαρμογή του διευρυμένου ωραρίου και λειτουργούσαν έως τις 15.30. Οι επιχειρήσεις που ήθελαν να πραγματοποιήσουν εργασίες ύστερα από αυτήν την ώρα επιβαρύνονταν με επιπλέον έξοδα. Η αύξηση των ωρών λειτουργίας του τελωνείου, έως τις 19.00, θα μειώσει το κόστος για τις επιχειρήσεις. Πρόβλημα, ενδεχομένως, θα δημιουργηθεί τις Παρασκευές, ημέρες αυξημένου φόρτου εργασίας, όπου πιθανώς το τελωνείο θα έπρεπε να λειτουργεί έως αργά το βράδυ.