ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

14s1tren

Παράταση τριών εβδομάδων αποφάσισε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων για τον χρόνο υποβολής των δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς πώλησης του 100% των μετοχών στις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Η νέα ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίσθηκε η Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016, αντί της Τρίτης 31 Mαΐου που ίσχυε μέχρι προχθές.

Η νέα παράταση είναι αποτέλεσμα σχετικού αιτήματος των ενδιαφερομένων επενδυτών των δύο επιχειρήσεων. Ειδικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η νέα παράταση θεωρείται εύλογη, καθώς στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνεται η ιταλική Trenitalia, η οποία δεν συμμετείχε στον προηγούμενο διαγωνισμό. Η εταιρεία ζήτησε και έλαβε ένα μεγαλύτερο περιθώριο προκειμένου να ενημερωθεί για τον σχετικό διαγωνισμό. Ωστόσο αντίστοιχο αίτημα διατύπωσε και η ρωσική RZD.

Ο πιο σημαντικός παράγοντας όμως που οδήγησε στη νέα παράταση, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ήθελαν να έχουν ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα στάθμισης της συμφωνίας της Ελλάδας με τους πιστωτές. Σημειώνεται ότι η υποβολή των προσφορών ήταν προγραμματισμένη να γίνει μόλις μία εβδομάδα μετά την επίμαχη συνεδρίαση του Eurogroup της 24η Μαΐου, οπότε και αναμένεται η οριστικοποίηση της συμφωνίας της Ελλάδας με τους πιστωτές της. Στα παραπάνω, θα πρέπει να προστεθεί η απουσία των διεταιρικών συμβάσεων που θα διέπουν τις σχέσεις μεταξύ των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ. Οι συμβάσεις αυτές είναι κρίσιμης σημασίας για τη διαμόρφωση του τελικού προσφερόμενου τιμήματος από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Και χωρίς να έχουν οριστικοποιηθεί οι συγκεκριμένες συμβάσεις, θεωρείται απίθανο κάποιος επενδυτής να υποβάλει μια δεσμευτική προσφορά. Η πιο σημαντική διεταιρική σύμβαση είναι εκείνη της συντήρησης του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Η συμφωνία αυτή πηγαινοέρχεται μεταξύ των δύο εταιρειών περισσότερο από δύο χρόνια.

Τέλος, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι και η ελληνική πλευρά επιθυμούσε την παράταση, καθώς θεωρεί ιδιαίτερα αναποτελεσματική μια υποβολή προσφορών με την Ειδομένη κλειστή. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ελπίζει μέχρι να υποβληθούν οι προσφορές να έχει ανοίξει η γραμμή που κοστίζει χρόνο, χρήμα και κυρίως καταστρέφει την εικόνα της χώρας σε ντόπιους και ξένους. Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ αναρωτιούνται μήπως αυτή η απραξία προκαλείται με στόχο την εξάντληση των ενδιαφερομένων επενδυτών, με παρεπόμενο τον «τορπιλισμό» της διαδικασίας του διαγωνισμού πώλησης των ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ.