«Κυνήγι» προσφορών και εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ από τους καταναλωτές

«Κυνήγι» προσφορών και εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ από τους καταναλωτές

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι προσφορές καθορίζουν πλέον σε μεγάλο βαθμό την επιλογή σούπερ μάρκετ από τα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία επιδίδονται σε ένα αδιάκοπο κυνήγι προκειμένου σε συνθήκες διαρκούς συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος να εξοικονομήσουν όσο περισσότερα χρήματα γίνεται. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) το 64% των καταναλωτών δήλωσε ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, ενώ πλέον μία στις πέντε επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα. Ο λόγος είναι προφανής: βάσει των υπολογισμών του ΙΕΛΚΑ, το μέσο όφελος για κάθε νοικοκυριό από τις προσφορές, εκπτώσεις και εν γένει τις προωθητικές ενέργειες ανέρχεται σε 25 ευρώ μηνιαίως ή 300 ευρώ ετησίως.

Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια έρευνα η οποία έγινε σε δείγμα 2.000 ατόμων, το 83% των καταναλωτών, το 83% του κοινού (έναντι 80% στην έρευνα του 2014) δηλώνουν ότι κυνηγούν τις προσφορές στις αγορές στο σούπερ μάρκετ και το 78% των καταναλωτών (έναντι 76% το 2014) δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερα προϊόντα σε προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Κίνδυνος

Εδώ ακριβώς ελλοχεύει ο κίνδυνος για τη βιωσιμότητα βιομηχανιών και σούπερ μάρκετ, καθώς είναι πολύ πιθανό η στροφή στις προσφορές να παγιωθεί ως καταναλωτική συμπεριφορά, ακόμη και μετά την οικονομική κρίση, κάτι που συνέβη έντονα στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το όφελος των 25 ευρώ μηνιαίως είναι πιο σημαντικό από το αντίστοιχο όφελος του 2010, εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών αλλά και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Συγκεκριμένα, το 2010 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ διαμορφωνόταν –βάσει των στοιχείων του ΙΕΛΚΑ– σε 250 ευρώ, με το 32% των αγορών να αφορά προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 15 ευρώ. Το 2015, η μέση δαπάνη εκτιμάται ότι υποχώρησε σε 220 ευρώ, με το 42% των αγορών να αφορά προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 25 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή