Στην Ελλάδα τα έσοδα από την κρουαζιέρα υποχωρούν, ενώ στην Ευρώπη αυξάνονται

Στην Ελλάδα τα έσοδα από την κρουαζιέρα υποχωρούν, ενώ στην Ευρώπη αυξάνονται

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μόλις στην όγδοη θέση πανευρωπαϊκά κατατάσσεται η Ελλάδα, με βάση τη συνεισφορά του κλάδου στην τοπική οικονομία, παρότι η χώρα μας αποτελεί σταθερά τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό. Αυτό προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία για το 2015, που δημοσίευσε χθες η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA), σύμφωνα με τα οποία, η οικονομική συνεισφορά του κλάδου στην Ελλάδα ανήλθε σε 489 εκατ., καταγράφοντας πτώση κατά 3,3% από τα 506 εκατ. του 2014. Στον αντίποδα, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η οικονομική απόδοση του κλάδου της κρουαζιέρας άγγιξε τα 41 δισ. το 2015, μέγεθος που συνιστά ιστορικό υψηλό, αποτελώντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2014. Σημειωτέον ότι η Ελλάδα κατατάσσεται πίσω από χώρες όπως η Νορβηγία (600 εκατ.) και η Φινλανδία (623 εκατ.). Στην κορυφή βρίσκεται η Ιταλία με έσοδα από την κρουαζιέρα 4,5 δισ., ενώ έπονται το Ηνωμένο Βασίλειο με 3,26 δισ., η Γερμανία με 2,95 δισ., η Ισπανία με 1,3 δισ. και η Γαλλία με 1,24 δισ.

Οπως αντιλαμβάνεται κανείς από τα σχετικά στοιχεία, η Ελλάδα αδυνατεί επί σειράν ετών να κεφαλαιοποιήσει τη δημοφιλία που απολαμβάνει ως προορισμός κρουαζιέρας, παραμένοντας χώρα διέλευσης για τους επιβάτες και όχι χώρα αφετηρίας. Παράλληλα είναι σαφές ότι οι πρόσφατες «αρρυθμίες» όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά, ως αποτέλεσμα των πολυήμερων απεργιών των λιμενεργατών, λειτούργησαν ανασταλτικά για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου, καθώς οι περισσότερες ξένες εταιρείες πλέον στρέφονται σε εναλλακτικούς προορισμούς.

Ως εκ τούτου, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, συγκριτικά με την κίνηση των επιβατών, καθώς για άλλη μία χρονιά η χώρα αποτελεί τον τρίτο πιο δημοφιλή προορισμό στην Ευρώπη, αποσπώντας μερίδιο 13,3%, με συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας. Ως σημαντικότερα λιμάνια προορισμού αναδείχθηκαν η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο, ενώ μέσα στο 2015 980.049 επιβάτες ξεκίνησαν την κρουαζιέρα τους από τον Πειραιά. Στον κλάδο απασχολούνται σχεδόν 10.000 εργαζόμενοι πανελλαδικά, των οποίων οι απολαβές ξεπερνούν τα 188 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σε όλη την Ευρώπη, οι άμεσες δαπάνες του κλάδου ανήλθαν σε 16,9 δισ., έναντι 16,6 δισ. τον προηγούμενο χρόνο. Εντός του 2015 η κρουαζιέρα δημιούργησε πάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Συνολικά, οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις κρουαζιέρας και σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με την κρουαζιέρα ανέρχονται σε 360.571. Οι δε μισθοί και τα καταβαλλόμενα επιδόματα των εν λόγω απασχολουμένων αντιστοιχούν σε 11,05 δισ. Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2015 οι εταιρείες κρουαζιέρας πλήρωσαν 4,6 δισ. σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, ενώ αυτήν τη στιγμή υπάρχουν παραγγελίες για 48 κρουαζιερόπλοια, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία έως το 2019. Η αξία των εν λόγω πλοίων ξεπερνά τα 27 δισεκατομμύρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή