Επιπλέον επενδύσεις 250 εκατ. από Cosco

Επιπλέον επενδύσεις 250 εκατ. από Cosco

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ προτίθεται να κάνει συνολικά η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, όπως ενημέρωσε τον Ελληνα πρωθυπουργό ο Ξου Λι Ρονγκ, πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας.

Το επενδυτικό πλάνο στοχεύει στην ανάδειξη του Πειραιά όχι μόνον ως το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα κορυφαία της Ευρώπης, αλλά και ως το μεγαλύτερο κέντρο ναυπηγοεπισκευής στην ανατολική Μεσόγειο και έναν από τους σημαντικότερους κόμβους κρουαζιέρας παγκοσμίως. Αυτό εξηγούν στην «Κ» κορυφαία στελέχη της της κινεζικής εταιρείας.

Η έμφαση των επενδύσεων αυτών είναι οριζόντια, σε όλες δηλαδή τις δραστηριότητες του ΟΛΠ, αλλά όπως σημειώνεται θα προσδώσουν πρόσθετο ειδικό βάρος στη ναυπηγοεπισκευή και την κρουαζιέρα πέραν αυτού που προβλέπεται από τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Οι επενδύσεις αυτές, των 600 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνουν τα 350 εκατ. που έχει ήδη δεσμευτεί με την προσφορά της για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ να υλοποιήσει η Cosco και επιπλέον 250 εκατ. ευρώ. Στα 600 εκατ. αυτά δεν περιλαμβάνονται οι επενδύσεις των 230 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώνει αυτό τον καιρό η θυγατρική της στον Πειραιά ΣΕΠ Α.Ε., στο πλαίσιο προηγούμενης συμφωνίας. To μεγαλύτερο μέρος των νέων έργων, αξίας περί τα 500 εκατ. ευρώ, αναμένεται να υλοποιηθεί εντός της επομένης πενταετίας.

Ο Ξου Λι Ρονγκ εξήγησε στον Ελληνα πρωθυπουργό, με τον οποίο συναντήθηκε την Τετάρτη, ότι η Cosco θα κατασκευάσει όχι μόνο το πρώτο στάδιο της επέκτασης του λιμένα της κρουαζιέρας, που προβλέπεται στις δεσμευτικές επενδύσεις, αλλά και το δεύτερο, δημιουργώντας έτσι συνολικά έξι νέες θέσεις ελλιμενισμού των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων διεθνώς. Επιπλέον, προχωρά άμεσα στη ναυπήγηση και εγκατάσταση πλωτών μέσων δεξαμενισμού, ικανών να εξυπηρετήσουν τα περισσότερα από τα μεγαλύτερα σε λειτουργία πλοία διεθνώς (300.000 dwt).

Το κινεζικό σχέδιο εστιάζει στην εξυπηρέτηση των αναγκών επισκευής των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (motherships) που εκτελούν τις τακτικές γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και βασίζεται στην ύπαρξη υψηλής τεχνογνωσίας των ελληνικών εταιρειών του κλάδου που μπορούν να λειτουργούν ως υπεργολάβοι.

Πρόκειται για υψηλής προστιθέμενης αξίας εργασίες, που το ελληνικό εργατικό δυναμικό διαθέτει την τεχνογνωσία να παρέχει και έτσι μπορεί να αμειφθεί με σημαντικά υψηλότερες αμοιβές από αυτές που επικρατούν σε άλλα κομμάτια αυτής της αγοράς.

Ο Ελληνας πρωθυπουργός έθεσε και θέμα ναυπήγησης πλοίων στην Ελλάδα. Για το ζήτημα αυτό ο Ξου Λι Ρονγκ αποκρίθηκε πως θα πρέπει πρώτα να κατακτηθεί η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής αλλά και να εμπεδωθεί κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης πριν οι δύο πλευρές προχωρήσουν και σε αυτό το βήμα.

Ενδιαφέρον για το Θριάσιο

Οι δύο άνδρες συζήτησαν και το ζήτημα του εμπορευματικού κέντρου του Θριάσιου, στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οποίου συμμετέχει η Cosco. Ο Α. Τσίπρας έθεσε την προοπτική ανάπτυξης τόσο κέντρου συνδυασμένων μεταφορών όσο και εγκατάστασης γραμμών τελικής συναρμολόγησης εκεί. Πηγές με άριστη γνώση των κινεζικών σχεδιασμών, όμως, αναφέρουν στην «Κ» πως για να προχωρήσουν τέτοιου εύρους δραστηριότητες, όπως είναι οι γραμμές συναρμολόγησης, θα πρέπει η Cosco να έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει όχι μόνον τα, υπό διαδικασία παραχώρησης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, 600 στρέμματα αλλά και τη γειτονική έκταση του ΟΣΕ εμβαδού περί των 1.400 στρεμμάτων, η οποία φιλοξενεί σύγχρονες αποθήκες και σιδηροδρομικές υποδομές. Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει τις δύο πλευρές το επόμενο διάστημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή