Αποπληθωρισμός για 41ο μήνα τον Ιούλιο

Αποπληθωρισμός για 41ο μήνα τον Ιούλιο

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για 41ο μήνα συνεχίστηκε η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή καθώς τον Ιούλιο σημειώθηκε αποπληθωρισμός 1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής η υποχώρηση κατά 1% του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αποδίδεται:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 14,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης

β) Κατά 4,3% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

γ) Κατά 0,3% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στις οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης.

δ) Κατά 5,0% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

ε) Κατά 1,4% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 0,3% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία-κοµµωτήρια-είδη ατοµικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,2% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, ψάρια γενικά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρηµένα ή επεξεργασµένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο χοιρινό, πουλερικά και στα γαλακτοκοµικά και αυγά.

β) Κατά 1,7% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά(µη σερβιριζόµενα) και στον καπνό.

γ) Κατά 3,4% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,7% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 3,0% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή