Τα πρόστιμα δεν έφθασαν στο… σπίτι όσων δεν πέρασαν τα Ι.Χ. από ΚΤΕΟ

Τα πρόστιμα δεν έφθασαν στο… σπίτι όσων δεν πέρασαν τα Ι.Χ. από ΚΤΕΟ

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί η απειλή προστίμων αλλά και κάποιες εκπτώσεις, που προσφέρθηκαν στους ασυνεπείς ιδιοκτήτες της τελευταίας στιγμής, να οδήγησαν χιλιάδες οχήματα στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου έτους, όμως δεν πήγαν όλοι. Και τελικά ίσως αυτοί ήταν και οι πιο «ευφυείς». Γιατί οκτώ μήνες αργότερα η απειλή της αποστολής του προστίμου στο… σπίτι έχει μείνει στα λόγια – ούτε καν στα χαρτιά.

Ο λόγος; Η γνωστή αδυναμία της δημόσιας διοίκησης, και πιο συγκεκριμένα η αδυναμία του υπουργείου Υποδομών, να παράσχει τα στοιχεία της βάσης δεδομένων που περιλαμβάνει τα ανέλεγκτα, από ΚΤΕΟ, Ι.Χ.

Ο προγραμματισμός της κυβέρνησης ήθελε την αποστολή ειδοποιητηρίων στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. και δικύκλων που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από Τεχνικό Ελεγχο. Προϋπόθεση όμως για τον εντοπισμό των παραπάνω παραβατών ήταν η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών με την αντίστοιχη του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο έχει στην κατοχή του τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής ή μη τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις 15 Μαρτίου εστάλη από το υπουργείο Οικονομικών το περιεχόμενο της βάσης δεδομένων που περιλαμβάνει τους ιδιοκτήτες με τα στοιχεία των οχημάτων τους. Ο κατάλογος εστάλη στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο έπρεπε με τη σειρά του να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της δικής του αντίστοιχης λίστας όσων οχημάτων έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ και να διασταυρωθούν οι δύο αυτοί κατάλογοι. Η τελευταία εξαγγελία ήθελε τη διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί τον περασμένο Φεβρουάριο.

Ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει συγκεντρώσει ακόμη τη βάση δεδομένων που διαθέτει, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αυτή παραμένει ελλιπής.

Εξακολουθούν να υπάρχουν κενά στην καταγραφή Ι.Χ., που έχουν «περάσει» από ΚΤΕΟ, το οποία όμως δεν είναι διασυνδεδεμένα ηλεκτρονικά με το υπουργείο Υποδομών. Το αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για ορισμένα δημόσια ΚΤΕΟ, καθώς και άλλα που βρίσκονται σε νησιωτικές περιοχές – επίσης δημόσια.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις εντός των υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών οφείλονται στην υποστελέχωση της υπηρεσίας μηχανογράφησης, οι υπάλληλοι της οποίας δεν… προλαβαίνουν να προχωρήσουν στη διασταύρωση. Προηγείται, βέβαια, η καταγραφή.

Το ένα τέταρτο

Από τα συνολικά περίπου 2 εκατ. ανέλεγκτα Ι.Χ. που κυκλοφορούσαν στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών και Υποδομών, εκτιμάται ότι τις πύλες των ΚΤΕΟ πέρασε μόλις το 25% το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, οπότε και έληγε η παράταση που δόθηκε. Η έκπτωση στο πρόστιμο φαίνεται ότι δεν κινητοποίησε την πλειονότητα των ιδιοκτητών.

Ενδεικτικά αναφέρεται από τον Κωνσταντίνο Βήκα, πρόεδρο της Ενωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ότι στα δικά του κέντρα προσήλθαν περίπου 15.000 περισσότερα οχήματα το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2015, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Ωστόσο, μεσολάβησαν αρκετοί μήνες κατά τη διάρκεια των οποίων η απειλή της αποστολής του προστίμου στο σπίτι οδήγησε κι άλλους ιδιοκτήτες στις ράμπες των ΚΤΕΟ. Σήμερα λοιπόν υπολογίζεται ότι τα ανέλεγκτα Ι.Χ. ξεπερνούν τις 600.000.

Μπορεί οι εκπτώσεις στα πρόστιμα να μην αποτέλεσαν, τελικώς, πολύ αποτελεσματικό δέλεαρ για τους οδηγούς, ωστόσο φαίνεται ότι δειλά δειλά μειώνεται ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων.

Συνολικά το ύψος του προστίμου διαμορφώνεται στα 265 ευρώ, αντί των 80 ευρώ περίπου που καλούνταν να καταβάλουν εάν έκαναν χρήση των ευεργετικών διατάξεων του περασμένου φθινοπώρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή