Με έναν διάδρομο λόγω έργων μένει το «Μακεδονία»

Με έναν διάδρομο λόγω έργων μένει το «Μακεδονία»

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αγώνας ταχύτητας απαιτείται για να μπορέσει να λειτουργήσει επαρκώς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης την επόμενη τουριστική σεζόν. Ομως ο αγώνας αυτός μάλλον είναι ήδη χαμένος. Παρά την αναμενόμενη ανάληψη της διαχείρισής του από τη Fraport Greece, θα βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη έργα αναβάθμισης και επέκτασης των διαδρόμων του, που είχαν δρομολογηθεί από το… 2005. Τα έργα αυτά, που έχουν επανεκκινηθεί μετά μακρά περίοδο αδράνειας, εκτιμάται πως θα επιφέρουν μείωση της εξυπηρέτησης αεροσκαφών της τάξης του 50%.

Τόσο η Τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας της Βόρειας Ελλάδας εύλογα ανησυχούν για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, όπως ενδεχομένως θα πρέπει να ανησυχεί και η νέα παραχωρησιούχος. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός πως τόσο ο σημερινός διάδρομος, όσο και ο νέος, μήκους 3,5 χλμ., που κατασκευάζεται, δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν: α) τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού ο ένας και β) μέχρι τα τέλη του 2017 ο άλλος.

Οι δύο διάδρομοι διασταυρώνονται μεταξύ τους και έτσι για ένα διάστημα θα γίνονται έργα παράλληλα. Ως προσωρινή λύση έχει προκριθεί η αναβάθμιση του υπάρχοντος διαδρόμου τροχοδρόμησης, που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη πριν και μετά την απογείωση ή προσγείωση για να φτάσουν στα σημεία στάθμευσης. Ο τροχιόδρομος αυτός δεν τέμνει τους άλλους δύο. Αλλά η δυναμικότητά του δύσκολα θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη κίνηση.

Το έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου τροχοδρόμησης, με αξία σύμβασης 25,2 εκατ. ευρώ, εκτελεί η ΕΤΕΘ Α.Ε. Κύκλοι της διοίκησής της αναφέρουν στην «Κ» πως μέχρι τις 15 Ιανουαρίου θα έχει παραδοθεί.

Προσθέτουν μάλιστα πως καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το κομμάτι του νέου διαδρόμου που κατασκευάζει η ΕΤΕΘ, όπως και η διασταύρωσή του με τον μέχρι σήμερα κανονικό διάδρομο, να παραδοθούν νωρίτερα από τα τέλη Ιουνίου, οπότε και η νέα συμβατική προθεσμία.

Το υπόλοιπο κομμάτι του νέου διαδρόμου, αυτό που εκτείνεται μέσα στη θάλασσα, το κατασκευάζει η Αθηνά ΑΤΕ και είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί στα τέλη του 2017. Ομως η πολυπλοκότητα του έργου μπορεί να προκαλέσει απρόβλεπτες συνέπειες.

Το έργο του νέου διαδρόμου των 3,5 χλμ. (αναβάθμιση και επέκταση του διαδρόμου 10-28) και της διασταύρωσής του με τον παλαιό είναι της τάξης των 200 εκατ. επιπλέον των 25 εκατ. που δαπανώνται για την αναβάθμιση του τροχιοδρόμου, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτικός διάδρομος απογείωσης και προσγείωσης. Επιπλέον κονδύλια για τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό τους ανεβάζουν το σύνολο του έργου πλησίον των 300 εκατ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή