Στους καταναλωτές ο λογαριασμός της ενεργειακής κρίσης του χειμώνα

Στους καταναλωτές ο λογαριασμός της ενεργειακής κρίσης του χειμώνα

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στους καταναλωτές φυσικού αερίου άρχισε να καταφθάνει ο «λογαριασμός» της διαχείρισης της ενεργειακής κρίσης το δίμηνο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου. Το αυξημένο κόστος που πλήρωσε η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) για να φέρει τα πρόσθετα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG προκειμένου να μην ξεμείνουμε από ρεύμα, μετακυλίστηκε στις Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ), με αποτέλεσμα οι καταναλωτές φυσικού αερίου να πληρώνουν από τον Φεβρουάριο αυξημένα τιμολόγια σε ποσοστό 7%. Η αύξηση μάλιστα, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΕΠΑ Αττικής, Γιάννη Μητρόπουλο, θα έφτανε στο 18% εάν η εταιρεία δεν είχε προμηθευτεί ποσότητες αερίου σε χαμηλές τιμές, μέσω των δημοπρασιών που κάνει η ΔΕΠΑ στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η παρατήρηση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία ως προς τα οφέλη που διαμορφώνονται στην αγορά φυσικού αερίου για τους καταναλωτές, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης από 1/1/2018 στη λιανική αλλά και του ανταγωνισμού στη χονδρική αγορά.

Η ΕΠΑ Αττικής που από τις 2 Ιανουαρίου, και στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων για πλήρη διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της, λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία και από το 2018 για πρώτη φορά από το 2001 σε καθεστώς ανταγωνισμού, σχεδιάζει τη στρατηγική της, με βασική παράμετρο τη διαφοροποίηση των προμηθευτών της. Η αποκλειστική προμήθεια από τη ΔΕΠΑ έχει περιοριστεί μέχρι σήμερα στο κομμάτι που αφορά τους οικιακούς καταναλωτές που παραμένουν δεσμευμένοι στην εταιρεία, ενώ από το 2018 παύει να ισχύει. Το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ αποτελεί μέτοχο σε ποσοστό 51% των ΕΠΑ δεν σημαίνει ότι την καθιστά αυτόματα και προμηθευτή της εταιρείας.

Οπως τονίζει στην «Κ» ο κ. Μητρόπουλος, η ΕΠΑ θα προμηθεύεται αέριο από όποιον παρέχει τις ανταγωνιστικότερες τιμές γιατί μόνο έτσι μπορεί να σταθεί στον ανταγωνισμό, διασφαλίζοντας για τους πελάτες της χαμηλές τιμές. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΠΑ προετοιμάζεται να αγοράσει τις μεγαλύτερες δυνατές ποσότητες από την επόμενη δημοπρασία της ΔΕΠΑ, ενώ με τη λήξη της σύμβασης με τη ΔΕΠΑ θα αναζητήσει αέριο από τρίτους προμηθευτές, αξιοποιώντας και τη Shell που αποτελεί τον στρατηγικό μέτοχο της εταιρείας. Η ΕΠΑ Αττικής προετοιμάζεται και για τον επερχόμενο ανταγωνισμό στη λιανική αγορά φυσικού αερίου με την παράλληλη είσοδό της στη λιανική του ρεύματος. Από το 2018 θα απευθυνθεί αρχικά στους 330.000 πελάτες της με συνδυαστικά πακέτα φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία θα ενισχυθούν και με παροχή υπηρεσιών. Η διοίκηση της ΔΕΠΑ δεν ανησυχεί για τον ανταγωνισμό, καθώς θεωρεί ότι η παρουσία της τόσα χρόνια στην αγορά, καθώς και η αξιοπιστία της αποτελούν το συγκριτικό της πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, οι οποίοι εκτιμά ότι θα είναι οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της αγοράς ηλεκτρισμού. Ο κ. Μητρόπουλος μεταφέρει τη στήριξη της Shell στη νέα στρατηγική της εταιρείας και επιβεβαιώνει τις απαιτήσεις της για αποζημιώσεις έναντι της κατάργησης του αποκλειστικού δικαιώματος προμήθειας που κατείχε με άδεια από το 2001 και μέχρι το 2030.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή