ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απάντηση Σκρέκα για το «χρυσό» εφάπαξ στον ΔΕΣΦΑ

15s19skreka1

Συνέχεια στην αντιπαράθεση με την κυβέρνηση για το θέμα του διευθύνοντος συμβούλου του ΔΕΣΦΑ, κ. Σωτήρη Νίκα, έδωσε χθες ο βουλευτής της Ν.Δ. Κωνσταντίνος Σκρέκας. Με δήλωσή του χαρακτηρίζει αναληθή και ανακρίβειες τα όσα αναφέρονται στο ενημερωτικό σημείωμα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ενέργειας στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν μία ημέρα πριν ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Τζανακόπουλος, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης του «εκλεκτού» της προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΔΕΣΦΑ. Απαντώντας σε ένα προς ένα στα σημεία του σχετικού ενημερωτικού αναφέρει:

• Στο ενημερωτικό που μοιράστηκε αναφέρεται ότι ο δ/νων σύμβουλος είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο και κατά συνέπεια επειδή είναι εργαζόμενος θα πρέπει να βρεθεί στην υψηλότερη βαθμίδα που είναι αυτή του δ/ντή Δραστηριοτήτων.

Αναληθές. Ο διευθύνων σύμβουλος είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της εταιρείας όχι όμως με την υπαλληλική του ιδιότητα. Οι εργασιακές του υποχρεώσεις και καθήκοντα αναστέλλονται για την περίοδο που ασκεί το έργο του διευθύνοντος συμβούλου. Εκτός εάν εργάζεται ως διευθύνων σύμβουλος μετά το πέρας του ωραρίου απασχόλησης ή στα διαλείμματά του!

Ο διευθύνων σύμβουλος και ο γεν. διευθυντής Δραστηριότητας είναι δύο διαφορετικές διοικητικές μονάδες στον ΔΕΣΦΑ αλλά και σε κάθε άλλη Α.Ε. εταιρεία που δεν προϋποθέτει και δεν εξαρτά η μία την άλλη.

• Επίσης, τονίζεται ότι επειδή το εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας αποφασίζει για τον διορισμό και τις αμοιβές των μελών του Δ.Σ., άρα «στη βάση αυτή κρίθηκε ότι το εποπτικό συμβούλιο είναι αρμόδιο όργανο να αποφασίσει την ιεραρχική εξέλιξη του κ. Νίκα». Αναληθές και ανακριβές. Σύμφωνα με τις αρμοδιότητες του εποπτικού συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ, οι οποίες ορίζονται στο τροποποιημένο καταστατικό της εταιρείας ΔΕΣΦΑ Α.Ε., όπως αυτό δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3851/ 18.06.2013. Ειδικότερα, στο άρθρο 12 του καταστατικού, μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι «το εποπτικό συμβούλιο ασκεί κάθε αρμοδιότητα η οποία του ανατίθεται με το παρόν καταστατικό, πλην όσων σχετίζονται με τις καθημερινές δραστηριότητες της εταιρείας». Ως εκ τούτου, είναι αναρμόδιο να προάγει βαθμολογικά και μισθολογικά εργαζόμενο (με εξαρτημένη σχέση εργασίας) της εταιρείας, όπως κακώς έκανε στην συγκεκριμένη περίπτωση του στελέχους του ΔΕΣΦΑ.

• Περιγράφεται ότι «το εποπτικό συμβούλιο αποφασίζει για τον διορισμό του διευθύνοντος συμβούλου και αυτομάτως, εκ του καταστατικού, ο διευθύνων σύμβουλος εξελίσσεται στην ανώτατη ιεραρχική θέση και καταλαμβάνει τη θέση του διευθυντή Δραστηριοτήτων, εφόσον είναι και εργαζόμενος της εταιρείας». Μάλιστα αναφέρεται και προηγούμενο στέλεχος της εταιρείας που δήθεν ακολούθησε ανάλογη πρακτική. Ανακριβές και αναληθές. Εκείνο το στέλεχος ήταν ήδη διευθυντής Δραστηριότητας πριν οριστεί διευθύνων σύμβουλος. Η δε μισθολογική του προαγωγή πραγματοποιήθηκε χρόνια μετά, αφού είχε αποχωρήσει από δ/νων σύμβουλος και βέβαια συνέχιζε να είναι εργαζόμενος στην εταιρεία. Ο εκλεκτός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν έχει αποχωρήσει. Παραμένει ακόμη και σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.

• Για το θέμα των χρημάτων. Αναφέρθηκε ότι δεν υπολογίστηκαν τα τρία χρόνια που ήταν στον Καναδά και έτσι αντί για 233.985 μεικτά πήρε 203.847 μεικτά (για κάθε έτος παίρνει 10.000 ευρώ σύμφωνα με αυτό!). 203.847 μεικτά είναι 171.193 καθαρά. Σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες στις 2 Φεβ. 2017 παρέλαβε δίγραμμη επιταγή αξίας 194.789 (καθαρά).

To εν λόγω στέλεχος του ΔΕΣΦΑ, επιλογή της κυβέρνησής ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, βιαζόταν για κάποιο λόγο να πάρει το εφάπαξ, ενώ ήταν εν ενεργεία πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος. «Το ήθελε όμως και φουσκωμένο!» σημειώνει ο βουλευτής της Ν.Δ. γι’ αυτό και μηχανεύτηκε μια πρωτάκουστη διαδικασία οργανικής και μισθολογικής προαγωγής του και μετά κατέθεσε τα χαρτιά του για συνταξιοδότηση.

Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι τον καλύπτει και προς αποσαφήνιση των σκοτεινών σημείων, καλεί τον υπουργό σε απάντηση της ερώτησης που έχει υποβάλει, να καταθέσει στη Βουλή αντίγραφο της δίγραμμης επιταγής που παρέλαβε ο κ. Νίκας ως αποζημίωση απόλυσης, τον τρόπο υπολογισμού της διαμόρφωσης του νέου μισθού με τον οποίο υπολογίσθηκε το εφάπαξ και την ανάλυση του προηγούμενου μισθού του ως απλού διευθυντή. Καλεί επίσης τον υπουργό να καταθέσει φύλλο υπολογισμού του εφάπαξ από τη διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού όπου θα προκύπτει εάν υπολογίστηκαν τα τρία χρόνια που εργαζόταν στον Καναδά, καθώς επίσης να γνωστοποιήσει τη διάταξη βάσει της οποίας αποδεικνύεται ότι η διαδικασία οργανικής προαγωγής από το εποπτικό συμβούλιο στηρίζεται στο καταστατική ή στον κανονισμό ή στη συλλογική σύμβαση εργασίας της εταιρείας ή στον νόμο που ορίζει τις αρμοδιότητες του εποπτικού συμβουλίου.