Σήμα από κυβέρνηση για την επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ

Σήμα από κυβέρνηση για την επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το «πράσινο φως» για να προχωρήσει η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» έδωσαν τελικά οι δύο αρμόδιοι υπουργοί, Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Οι σχετικές επιστολές που απέστειλαν οι δύο υπουργοί στους δύο συμβαλλόμενους, ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ, προτρέπουν τις διοικήσεις των δύο ανωνύμων εταιρειών να εγκρίνουν το περιεχόμενο της σύμβασης που προβλέπει την παράταση της υφιστάμενης σύμβασης εκμετάλλευσης του αερολιμένα των Σπάτων έως το 2046, αντί του 2026 που λήγει.

Με δεδομένο ότι τη σχετική συμφωνία έχουν επεξεργαστεί ΔΑΑ και ΤΑΙΠΕΔ, δεν αναμένεται να καθυστερήσει η έγκρισή της από τα διοικητικά συμβούλια των δύο επιχειρήσεων. Ωστόσο, η συμφωνία δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί άμεσα καθώς απαιτεί πολλαπλές εγκρίσεις. Συγκεκριμένα, η τελική συμφωνία θα πρέπει να ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και, τέλος, να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή. Οι διαδικασίες αυτές αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον ερχόμενο Μάιο ή, το αργότερο, τις αρχές του καλοκαιριού. Στη συνέχεια αναμένονται οι εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κυρίως από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB). Η τελευταία, ως χρηματοδότρια του έργου, έχει τον τελευταίο λόγο σε κάθε απόφαση που λαμβάνει η διοίκηση του ΔΑΑ ή/και η ελληνική κυβέρνηση σχετικά με τον αερολιμένα των Σπάτων.

Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν ότι αν όλα πάνε καλά, η νέα συμφωνία επέκτασης της περιόδου παραχώρησης του ΔΑΑ θα ενεργοποιηθεί προς το τέλος του έτους, οπότε και θα ολοκληρωθεί η σχετική συναλλαγή. Παράγοντες κοντά στην αποκρατικοποίηση ανέφεραν ότι, παρόλο που η EIB παρακολουθεί τις διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών, θα απαιτήσει χρόνο μέχρι να δώσει την έγκρισή της στο σχέδιο αυτό. Πάντως, αρκετοί φαίνεται να διατηρούν επιφυλάξεις καθώς θεωρείται δεδομένη η αντίδραση μελών της κυβέρνησης αλλά και του κυβερνώντος κόμματος στη συγκεκριμένη συμφωνία. Μεταξύ αυτών η πρόσφατη προσπάθεια του υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη, που αποκάλυψε η «Κ», να επιβάλει τέλος μετεπιβαζόμενου επιβάτη 9 ευρώ. Το τέλος αυτό, σύμφωνα με το προταθέν σχέδιο, θα αποτελούσε πόρο υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Κάτι τέτοιο όμως θα διπλασίαζε τα τέλη των μετεπιβαζόμενων (tranfer) επιβατών στον ΔΑΑ, δυναμιτίζοντας έτσι την προοπτική μετασχηματισμού του ως κόμβου στην περιοχή. Μάλιστα η «νάρκη» αυτή τοποθετούνταν σε μια εποχή που η Κωνσταντινούπολη χάνει τον αδιαμφισβήτητα κυρίαρχο ρόλο που είχε, παρέχοντας ένα παράθυρο ευκαιρίας στον ΔΑΑ.

Η ελληνική πλευρά αναμένει από τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση προκαταβολικά έσοδα 580 εκατ. με την ολοκλήρωση της σύμβασης. Επιπλέον έσοδα ύψους 1,2 δισ. ευρώ αναμένεται να καταβληθούν σε βάθος 20ετίας, αρχής γενομένης από το 2026, οπότε τίθεται σε εφαρμογή η συμφωνία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή