Τον Μάιο ξεκινάει η διαδικασία εντοπισμoύ ανασφάλιστων Ι.Χ.

Τον Μάιο ξεκινάει η διαδικασία εντοπισμoύ ανασφάλιστων Ι.Χ.

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα μέσα Μαΐου, στην καλύτερη περίπτωση, αναμένεται να ενεργοποιηθεί η διαδικασία για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Κι αυτό διότι το υπουργείο Οικονομικών θα επιδιώξει νωρίτερα να εντοπίσει τα οχήματα εκείνα για τα οποία υπάρχουν οφειλές από τέλη κυκλοφορίας για τα έτη 2013-2016. Τα παραπάνω προέκυψαν κατά τη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου με τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κ. Γιώργο Πιτσιλή.

Μέσα από τη διαδικασία εντοπισμού των οχημάτων για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας την περίοδο 2013-2016, θα επιχειρηθεί να διαπιστωθεί και ποια από τα οχήματα αυτά είναι ανασφάλιστα. Τα ευρήματα θα αναρτηθούν στο Διαδίκτυο ώστε να ενημερωθούν πρώτα αυτοί που έχουν εντοπιστεί και να προβούν σε ανάλογες ενέργειες πιστοποίησης του ευρήματος ή διαφωνίας και εν συνεχεία, αφού προκύψουν αποτελέσματα, θα γίνει το δεύτερο βήμα που είναι η ειδοποίηση, η επιβολή προστίμων και η υποχρέωση των περιπτώσεων αυτών να ασφαλιστούν.

Αν και λόγω της απουσίας διασταύρωσης των στοιχείων ο ακριβής αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων δεν μπορεί να υπολογιστεί, εκτιμάται ότι είναι υψηλός και ανέρχεται σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες. Από το σύνολο των 6,4 εκατ. οχημάτων που είναι καταγεγραμμένα ως κυκλοφορούντα (με βάση τα στοιχεία του 2015), μόλις τα 5,5 εκατ. είναι τα ασφαλισμένα. Αν και στον αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων περιλαμβάνονται και αρκετά που έχουν ακινητοποιηθεί, κλαπεί ή αγνοούνται για άλλους λόγους και οι κάτοχοί τους δεν το έχουν δηλώσει, ώστε να εξαιρεθούν από τη λίστα, σε κάθε περίπτωση η απόκλιση είναι σημαντική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2013 έχει θεσπιστεί ο νόμος 4141/2013 στο άρθρο 26 του οποίου προβλέπεται ο τρόπος διασταύρωσης των στοιχείων και εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων, νόμος, όμως, ο οποίος παραμένει ανενεργός. Ο νόμος προβλέπει την ηλεκτρονική διασταύρωση των σχετικών αρχείων του υπουργείου Οικονομικών με το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου. Μάλιστα, προβλέπει ότι αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος συνοδευόταν από τον κ. Ν. Λεβετσοβίτη α΄ αντιπρόεδρο του ΕΕΑ, τον κ. Π. Κολλάρο οικονομικό επόπτη του Ε.Ε., τον κ. Κ. Λάμπρου, πρόεδρο του Τμήματος Υπηρεσιών του ΕΕΑ και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του επιμελητηρίου και την κ. Δ. Λύχρου, πρόεδρο της Ενωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΕΑΔΕ), ζήτησε την επίσπευση της διαδικασίας, καθώς, όπως εξήγησε, είναι ολέθριες οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις από τα ανασφάλιστα οχήματα και επισήμανε ότι επί σειρά ετών ακούσια ή εκούσια «υποθάλπονται» και δεν αποκαλύπτονται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή