Προχωρά για ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις και Εγνατία το ΤΑΙΠΕΔ

Προχωρά για ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις και Εγνατία το ΤΑΙΠΕΔ

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ με θέμα την πορεία για την αξιοποίηση των ενεργειακών συμμετοχών του, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την Εγνατία.

Το ΚΥΣΟΙΠ έλαβε απόφαση για την πρόσληψη στρατηγικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων για την αξιοποίηση των ενεργειακών του συμμετοχών αλλά και άλλων περιουσιακών του στοιχείων. Μεταξύ αυτών και η Εγνατία, στην οποία εξετάζεται λύση με την Εγνατία Οδός Α.Ε. ως εποπτική Αρχή και σύστημα αναλογικών διοδίων.

Το πρόγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ παραμένει εν πολλοί αμετάβλητο με εξαίρεση τα δικαιώματα ψήφου των ΕΛΤΑ που περνούν στο υπερταμείο και ενδεχομένως τα δέκα περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος για τα οποία ακόμα όμως το επακριβές καθεστώς κυριότητας, διαχείρισης και αξιοποίησης δεν έχει προσδιοριστεί.

Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην προκήρυξη πρόσληψης συμβούλων, μετά και από σχετική συνεννόηση με την κυβέρνηση, οι οποίοι πρότειναν τους βέλτιστους τρόπους αξιοποίησης των εξής περιουσιακών στοιχείων του Ταμείου:

– 17% ΔΕΗ

– 65% ΔΕΠΑ

– 35% ΕΛΠΕ

– 30% ΔΑΑ

– 25% ΕΥΑΘ

– 11% ΕΥΔΑΠ

– 5% ΟΤΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:

«Την διερεύνηση από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ της δυνατότητας ορισμού από το Ελληνικό Δημόσιο της Εγνατίας Οδού ΑΕ ως εποπτικού οργάνου για την επόμενη μέρα της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας σε ιδιώτη επενδυτή, αποφάσισε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Η πρόταση της Εντεταλμένης Συμβούλου του Ταμείου, κυρίας Λίλας Τσιτσογιαννοπούλου, έχει στόχο να εξεταστεί από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ η δυνατότητα μετεξέλιξη της εταιρείας Εγνατία Οδός ΑΕ, σε φορέα παρακολούθησης της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας.

Η πρόταση διαμορφώθηκε μετά από σειρά συναντήσεων της Διοίκησης του Ταμείου με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, τον Υπουργό Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη και με την διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Στις συναντήσεις αυτές υποστηρίχθηκε ότι η εταιρεία δεν πρέπει να απαξιωθεί, καθώς διαθέτει ικανό προσωπικό και συσσωρεύει τεχνογνωσία, που πρέπει να διοχετευτεί σε μελλοντικές δράσεις προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου.

Η κυρία Τσιτσογιαννοπούλου τόνισε ότι η εξασφάλιση ρόλου για την εταιρεία μπορεί από σήμερα να γίνει ακόμη και σε άλλα έργα και στο βαθμό που το ΤΑΙΠΕΔ εμπλέκεται θα συμβάλλει στις οποίες διαβουλεύσεις μεταξύ των αρμοδίων Υπουργείων. Όπως είναι άλλωστε γνωστό, η Εγνατία Οδός ΑΕ, με την σύμφωνη απόφαση και τις ενέργειες του ΤΑΙΠΕΔ, υλοποιεί σήμερα την διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας και τον ΠΑΘΕ.

Αποφασίστηκε επίσης οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ με χωριστή ομάδα εργασίας, παρέχοντας τις εξειδικευμένες γνώσεις τους να συμβάλλουν τεχνική υποστήριξη, να εξετάσουν, στο πλαίσιο του υφιστάμενου σχεδιασμού του Ταμείου και των τεθέντων χρονοδιαγραμμάτων, στην μελέτη και πρόταση, που προτίθεται να καταρτίσει το Υπουργείο Μεταφορών, σχετικά με την εφαρμογή συστήματος αναλογικών διοδίων, καθώς αναγνωρίζεται η σημασία αναλογικής χρέωσης διοδίων για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

Ακόμη το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πρόσληψη συμβούλων, οι οποίοι θα προτείνουν τους βέλτιστους τρόπους αξιοποίησης των μετοχικών ποσοστών που κατέχει το Ταμείο στα εξής περιουσιακά στοιχεία:

– Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

– ΔΕΗ

– ΔΕΠΑ

– ΕΛΠΕ

– ΕΥΑΘ

– ΕΥΔΑΠ

– ΟΤΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (www.hradf.com)».

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή