Αλλαγές στις προσφορές φέρνουν οι νέοι κανόνες εμπορίας προϊόντων

Αλλαγές στις προσφορές φέρνουν οι νέοι κανόνες εμπορίας προϊόντων

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγαλύτερη ευελιξία στις προωθητικές ενέργειες που γίνονται κατ’ εξοχήν στα σούπερ μάρκετ παρέχουν οι νέοι κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), που έχουν αντικαταστήσει εδώ και μερικά χρόνια τις αγορανομικές διατάξεις. Επίσης, προβλέπουν μείωση των προστίμων για την έλλειψη παραστατικών κατά τη διακίνηση προϊόντων, αλλά αύξηση των σημάνσεων που πρέπει να φέρει το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα. Στις ρυθμίσεις περιλαμβάνεται και μία ιδιαιτέρως επίκαιρη και ενδεχομένως επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία: η νομιμοποίηση της σφαγής αμνοεριφίων γάλακτος εκτός ελεγχόμενων χώρων! Οι νέοι κανόνες τέθηκαν από χθες από το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης σε δημόσια διαβούλευση, διαδικασία η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 24 Απριλίου 2017.

Ειδικότερα, στους νέους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ έχει απαλειφθεί ο περιορισμός εκείνος που όριζε ότι για να επιτρέπεται η προωθητική ενέργεια σε ένα προϊόν δεν θα έπρεπε να είχε αυξηθεί η τιμή του βάσει τιμολογίου αγοράς κατά την περίοδο των δύο μηνών που προηγούνται της ημερομηνίας έναρξης της προωθητικής ενέργειας. Από την άλλη, προσδιορίζεται ως προωθητική ενέργεια αυτή που έχει ενδεικτική μέγιστη διάρκεια τους τρεις μήνες, ενώ στο παρελθόν αναφερόταν απλώς ως μια ενέργεια μάρκετινγκ περιορισμένης ισχύος. Οι αλλαγές στις προωθητικές ενέργειες έχουν ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αλλά και για τους προμηθευτές, δεδομένου ότι το 43,1% (στοιχεία Nielsen 2016) των βασικών προϊόντων σούπερ μάρκετ πωλούνται υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας, ενώ ειδικά στα επώνυμα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 51%.

Επιπλέον, οι νέοι κανόνες ΔΙΕΠΠΥ επιβάλλουν περισσότερες και αυστηρότερες σημάνσεις στα προϊόντα άρτου εν είδει αντίβαρου στην απελευθέρωση του bake off (ολοκλήρωση έψησης κατεψυγμένης ζύμης στα σούπερ μάρκετ) που έγινε τα προηγούμενα χρόνια, προκαλώντας τις αντιδράσεις των παραδοσιακών αρτοποιών. Κατ’ αρχάς το ψωμί που πωλείται χύμα αλλά έχει παρασκευασθεί με μέθοδο bake off θα πρέπει να τοποθετείται σε χώρο διαφορετικό από αυτόν που τοποθετείται το φρέσκο ψωμί. Δεύτερον, τα προσυσκευασμένα προϊόντα άρτου πρέπει να φέρουν σειρά ενδείξεων όπως: «κατεψυγμένο», «διατηρημένο από κατεψυγμένη ή με άλλη μέθοδο συντηρημένη ζύμη», «μερικώς ψημένο», κ.ο.κ. Η εν λόγω ρύθμιση αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις τόσο από την πλευρά των λιανεμπόρων που έχουν προβεί σε σημαντικές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια στο bake off, αλλά και στην αρτοβιομηχανία.

Την ώρα, βεβαίως, που το αρμόδιο υπουργείο αυστηροποιεί τη νομοθεσία για τη σήμανση του ψωμιού, νομιμοποιεί στην πραγματικότητα τα παράνομα σφαγεία. Στο άρθρο 17 των νέων κανόνων ΔΙΕΠΠΥ προβλέπεται ότι με απόφαση του οικείου περιφερειάρχη επιτρέπεται η σφαγή των αμνοεριφίων γάλακτος, ειδικά σε μικρά νησιά ή απομακρυσμένες ορεινές περιοχές ή σε ορισμένες περιοχές με ιδιαιτερότητα, να γίνεται σε εγκεκριμένα μη ελεγχόμενα από κτηνιατρικές υπηρεσίες σφαγεία, στέγαστρα και κοινούς χώρους σφαγής. Μοναδική προϋπόθεση; Να καταναλώνονται εντός των ορίων της περιφερειακής ενότητας που καθορίζεται στην εν λόγω απόφαση.

Από την άλλη, σε άλλες παραγράφους του ιδίου άρθρου προβλέπεται η λεπτομερέστερη σήμανση και κυρίως η αναγραφή της χώρας προέλευσης με σφραγίδα στα νωπά κρέατα, ακόμη και όταν προέρχονται από χώρες εντός Ε.Ε.

Με το άρθρο 101 επέρχεται μείωση των προστίμων για μη έκδοση ή για μη κατοχή των προβλεπόμενων παραστατικών εμπορίας και διακίνησης ή παροχής υπηρεσιών από τα 5.000 ευρώ ανά παραστατικό σε 3.000 ευρώ ανά παραστατικό.

Στις βασικές αλλαγές των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ περιλαμβάνεται, τέλος, η υποχρέωση των συνεργείων αυτοκινήτων να αναρτούν τιμοκατάλογος με τις χρεώσεις για βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες συντήρησης επί ενδεικτικών μοντέλων (άρθρο 86), υποχρέωση που πριν δεν υπήρχε. Μάλιστα στις αποδείξεις που θα εκδίδουν, η χρέωση πρέπει να συμπίπτει με αυτή του αναρτημένου τιμοκαταλόγου με την εξαίρεση της παροχής έκπτωσης στον πελάτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή