Αρση τραπεζικού απορρήτου για την ένταξη στον εξωδικαστικό

Αρση τραπεζικού απορρήτου για την ένταξη στον εξωδικαστικό

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη λεπτομερή καταγραφή όλων των υποχρεώσεων που έχει μια επιχείρηση προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία, τις τράπεζες, τους προμηθευτές, τους εργαζομένους, ακόμη και προς τις επιχειρήσεις ενέργειας ή κινητής τηλεφωνίας, θα μπορεί να συμπεριλάβει όποιος καταφεύγει στον εξωδικαστικό μηχανισμό για τη ρύθμιση των χρεών του. Αντίστοιχα θα καταγράφει αναλυτικά τα περιουσιακά του στοιχεία –κινητά ή ακίνητα– αποδεχόμενος ουσιαστικά την άρση του απορρήτου έναντι όλων των πιστωτών του, οι οποίοι θα αποκτούν πλήρη εικόνα της περιουσιακής του κατάστασης.

Η πλατφόρμα έχει ήδη δοκιμαστεί πιλοτικά και παρουσιάστηκε χθες και επίσημα –παρουσία του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου– από τον ειδικό γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτη Κουρμούση, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι θα ενεργοποιηθεί στις 3 Αυγούστου. Παρά το γεγονός ότι από τη συγκεκριμένη ημερομηνία θα είναι δυνατή η υποβολή αίτησης από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, η όλη διαδικασία και η συμπλήρωση των στοιχείων θα είναι αρκετά περίπλοκη. Αυτό γιατί στην αρχική της έκδοση η πλατφόρμα δεν θα παρέχει ενημέρωση για τα χρέη προς την εφορία, όπως είχε σχεδιαστεί, ούτε τα χρέη προς τις τράπεζες.

Τόσο η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) όσο και οι τράπεζες θα είναι έτοιμες να «ανεβάσουν» στην πλατφόρμα τα χρέη των οφειλετών τους από τον Σεπτέμβριο και σταδιακά έως και τον Οκτώβριο, οπότε η πλατφόρμα θα έχει διασυνδεθεί και με το σύνολο των φορέων που θα εμπλέκονται στη διαδικασία, όπως η ΑΑΔΕ και η ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ. Ουσιαστικά στις 3 Αυγούστου θα αποτυπώνονται μόνο τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία, μέσω του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών. Οπως εξήγησε ο κ. Κουρμούσης, η βασική αναβάθμιση που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Σεπτεμβρίου, θα επιτρέψει να καταχωρίζονται αυτόματα βασικά στοιχεία του χρήστη, όπως καταθέσεις, φορολογικές δηλώσεις, εγγυήσεις προς τράπεζες, εμβάσματα προς τραπεζικούς λογαριασμούς, καταστάσεις πελατών – προμηθευτών κ.λπ. Ο ενδιαφερόμενος θα μπαίνει στην εφαρμογή της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους με τους κωδικούς του Τaxis και μέχρι να αναβαθμιστεί επαρκώς η πλατφόρμα, θα πρέπει ο ίδιος να καταχωρίζει τα απαραίτητα στοιχεία. Η καταγραφή αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται από τα αναγκαία έγγραφα, που θα πιστοποιούν τις οφειλές, όπως τιμολόγια, επιταγές, εγγυητικές, συγκεντρωτικές καταστάσεις κ.λπ., τα οποία θα «σκανάρονται» και θα επισυνάπτονται σε ειδικό πεδίο, που προβλέπει η εφαρμογή.

Η ακίνητη περιουσία θα καταγράφεται με βάση την εμπορική της αξία, κάτι που προϋποθέτει τον έλεγχο από ειδικό πιστοποιημένο εκτιμητή, μέσα από το μητρώο που τηρείται στο υπουργείο Οικονομικών. Στην περίπτωση που ο επιχειρηματίας δεν επιθυμεί επικαιροποίηση της αξίας της ακίνητης περιουσίας, θα λαμβάνεται υπόψη η αντικειμενική τιμή, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις Ε9. Σημειώνεται ότι η αξία της ακίνητης περιουσίας έχει σημασία για το ύψος του τυχόν «κουρέματος», καθώς αποτελεί το όριο προστασίας για τον πιστωτή σε περίπτωση ρευστοποίησης.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Κουρμούσης εκτίμησε πως οι πρώτες ρυθμίσεις οφειλών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του 2017, ενώ ανέφερε ότι για επιχειρήσεις με χρέη κάτω από 2 εκατ. ευρώ η διαδικασία θα ολοκληρώνεται εντός 2-3 μηνών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή