Στο τραπέζι των Αμερικανών μπαίνει η ελληνική τρούφα

Στο τραπέζι των Αμερικανών μπαίνει η ελληνική τρούφα

3' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πλώρη για την προώθησή της σε αγορές του εξωτερικού βάζει η ελληνική τρούφα, η οποία θεωρείται ένα από τα πιο ακριβά προϊόντα στη διεθνή αγορά.

Παρότι η εμπορική της δραστηριότητα βρίσκεται στη χώρα μας σε αρκετά πρώιμη φάση, αυτό το σπάνιο είδος υπόγειου μανιταριού έχει αρχίσει να θέλγει εκπροσώπους της διεθνούς γαστρονομίας και να προωθείται δειλά δειλά σε σημαντικές αγορές του εξωτερικού. Ενα τέτοιο άνοιγμα έχει κάνει προς την αμερικανική αγορά η εταιρεία Eklekto, η οποία επιθυμεί να «διασώσει» την ελληνική τρούφα κάνοντας εξαγωγές προς τις ΗΠΑ. «Ηρθε η ώρα να φέρουμε την τρούφα πάλι πίσω στην Ελλάδα», δηλώνει στην «Κ» ο γνωστός sommelier και συνεργάτης της εταιρείας Eklektο, Πίτερ Γουέλτμαν.

Για εκείνον η τρούφα «αποτελεί μέρος της ιστορίας των Ελλήνων, η οποία ωστόσο τείνει να ξεχαστεί και να υιοθετηθεί από τους Ιταλούς». Η αγάπη και το ενδιαφέρον του για τα ελληνικά εδέσματα τον έφεραν σε επαφή με τον Γιώργο Αθάνα, και από κοινού αποφάσισαν μέσω της εταιρείας Eklekto να συστήσουν την ελληνική τρούφα στη Βόρεια Αμερική. «Ενα από τα προϊόντα που ανακαλύψαμε ότι παράγεται στην Ελλάδα είναι η φρέσκια τρούφα, λευκή και μαύρη, που διαθέτει υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, τα είδη της οποίας είναι παρόμοια με αυτά που παράγονται στην Ιταλία», λέει στην «Κ» ο κ. Αθάνας.

Οι δύο συνεργάτες δραστηριοποιούνται σε αγορές του Σαν Φρανσίσκο, της Νέας Υόρκης και της Ατλάντα, ενώ δύο εμβληματικά εστιατόρια, το Eight Tables by George Chen καθώς και το Quince, βραβευμένο με τρία αστέρια Michelin, έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την ελληνική τρούφα για να ενδύσουν τα πιάτα τους.

«Αυτός είναι ο δεύτερος χρόνος που ασχολούμαστε με την εμπορία τρούφας και η πρόοδος που έχει σημειωθεί είναι πολύ σημαντική», λέει ο κ. Γουέλτμαν. Τον δεύτερο χρόνο ο ίδιος πωλούσε τη λευκή magnatum pico σε βραβευμένους σεφ, καθώς και στο κατάστημα μανιταριών Far West Fungi που στεγάζεται στο ιστορικό εμπορικό κέντρο Ferry Building του Σαν Φρανσίσκο.

«Εχουμε ξεκινήσει να τροφοδοτούμε την αμερικανική αγορά με τρούφα τα τελευταία δύο χρόνια και έχουμε αρχίσει να στέλνουμε περίπου 3-5 κιλά την εβδομάδα», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Αθάνας. Παρότι οι ελληνικές εξαγωγές παραμένουν μικρές σε σύγκριση με τη δυναμική άλλων χωρών, κυρίως δε της Ιταλίας, οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό target market για τους παραγωγούς τρούφας.

«Η Ελλάδα θα μπορούσε πιθανώς να προμηθεύσει τις αγορές με πάνω από 3 τόνους φρέσκιας τρούφας, κάτι που θα μπορούσε τελικά να ερμηνευθεί σε πωλήσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων», αναφέρει ο κ. Αθάνας.

Στην Πελοπόννησο

Ο θησαυρός της τρούφας εντοπίζεται στην Πελοπόννησο και πιο συγκεκριμένα στον Ταΰγετο, μεταξύ Καλαμάτας και Σπάρτης. Εκεί, σύμφωνα με τον κ. Αθάνα, συλλέγεται η μαύρη φθινοπωρινή τρούφα Τuber uncinatum, καθώς και η λευκή ανοιξιάτικη Tuber borchii. Στην Κεντρική και Βορειοδυτική Ελλάδα οι τρουφοσυλλέκτες εντοπίζουν τη λευκή Tuber magnatum και τη μαύρη τρούφα Tuber melanosporum. Οι τιμές της μαύρης τρούφας κυμαίνονται από 300-1.200 δολ. ανά λίβρα (454 γραμμάρια) ανάλογα με το είδος της, ενώ οι λευκές magnatums κοστίζουν 5.000-7.000 δολ. Δεδομένου ότι οι συναλλαγές με τους τρουφοσυλλέκτες αποδεικνύεται για πολλούς παραγωγούς μια «ριψοκίνδυνη» διαδικασία, στα άμεσα σχέδια της εταιρείας Eklekto είναι η πρόσληψη εκπαιδευμένων συλλεκτών. Αυτοί θα πληρώνονται από την ίδια την εταιρεία ανά εβδομάδα, ενώ θα λαμβάνουν έξτρα προμήθεια ανάλογα με την ποσότητα και το μέγεθος της τρούφας που παραδίδουν.

Η Eklekto συνεργάζεται επίσης με τον Λευτέρη Λαχουβάρη, έναν από τους ιδρυτές της εταιρείας «Μανιτάρια Δίρφυς» που ειδικεύεται στην παραγωγή και εξαγωγή μανιταριών. Εκεί πραγματοποιείται η επεξεργασία, το πλύσιμο και η συσκευασία της τρούφας, αποστέλλεται έπειτα με courier στο αεροδρόμιο, φθάνει στους διανομείς της Εklekto στις ΗΠΑ και καταλήγει κατευθείαν στα εστιατόρια.

Μέσω της Eklekto προωθούνται στην αμερικανική αγορά και τα προϊόντα της «Δίρφυος» με βάση την τρούφα. Ο κ. Λαχουβάρης παρατηρεί ωστόσο ότι θα πρέπει να αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες, να ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με τη συλλογή άγριων ειδών τρούφας και μανιταριών και να χορηγηθούν επιδοτήσεις για την προβολή και τη συσκευασία των συγκεκριμένων προϊόντων. «Οι ελληνικές τρούφες είναι μια φυσική πηγή, ένα δυνητικό χρυσωρυχείο», αναφέρει ο sommelier Πίτερ Γουέλτμαν. Ο ίδιος εκτιμά ότι είναι απαραίτητη η εκμάθηση των πτυχών αυτού του σπάνιου είδους μανιταριού, προκειμένου να μην εισέλθουν στην αγορά ανειδίκευτα άτομα τα οποία θα υπονομεύσουν την ποιότητά του ως εξαγώγιμου προϊόντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή