Αλλαγές στον νόμο για εισπρακτικές εταιρείες εξετάζει το υπ. Οικονομίας

Αλλαγές στον νόμο για εισπρακτικές εταιρείες εξετάζει το υπ. Οικονομίας

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τις εισπρακτικές εταιρείες, προκειμένου στις υποχρεώσεις που αυτές έχουν –και ειδικά σε ό,τι αφορά την επιβολή κυρώσεων όταν παραβιάζουν τη νομοθεσία– να υπάγονται σαφώς και τα δικηγορικά γραφεία που ασκούν δραστηριότητες εισπρακτικών, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομίας. Τούτο προανήγγειλε ο υφυπουργός Στέργιος Πιτσιόρλας, μιλώντας την Παρασκευή στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή. Προς αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο προτίθεται να ξεκινήσει διαβουλεύσεις το επόμενο διάστημα με τους δικηγορικούς συλλόγους.

Βεβαίως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που προαναγγέλλονται αλλαγές στο εν λόγω θεσμικό πλαίσιο. Το ίδιο είχε συμβεί και τον Δεκέμβριο του 2016, και πάλι στο πλαίσιο συνεδρίασης του ΕΣΚΑ, όταν παρουσιάστηκαν πέντε βασικές τροποποιήσεις, χωρίς, ωστόσο, να μετουσιωθούν ποτέ σε νόμο.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Δημήτρης Αυλωνίτης, μιλώντας χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84», από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία και διαβιβάστηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές διαδικασίες που ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας των δικηγόρων. Κι αυτό διότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτές τις περιπτώσεις.

Η διορθωτική ρύθμιση που εξετάζει το υπουργείο έχει τρεις στόχους: πρώτον, διευκόλυνση της ενεργοποίησης της πειθαρχικής διαδικασίας από τους δικηγορικούς συλλόγους για τα μέλη τους, δεύτερον, διευκόλυνση των πειθαρχικών οργάνων των δικηγορικών συλλόγων να διαπιστώσουν τα πραγματικά περιστατικά και, τρίτον, παροχή περισσότερων εργαλείων στις καταναλωτικές οργανώσεις για να προβαίνουν σε συλλογικές αγωγές. Το βασικό καθεστώς που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, όπως είναι η επίσημη ονομασία για τις εισπρακτικές εταιρείες, είναι ο νόμος 3758/2009, ο οποίος υπέστη κάποιες τροποποιήσεις το 2012 με τον νόμο 4038/2012. Ο νόμος προβλέπει ότι η εταιρεία ενημερώνει τον οφειλέτη μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, από τις 9 π.μ. έως τις 8 μ.μ. και μόνον τις εργάσιμες ημέρες. Οι εταιρείες καταγράφουν υποχρεωτικά το περιεχόμενο κάθε τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον οφειλέτη και ύστερα από ένα χρόνο αυτό καταστρέφεται, εκτός εάν αιτηθεί τη διατήρησή του ο οφειλέτης ή η Γ.Γ. Καταναλωτή ύστερα από καταγγελία του οφειλέτη.

Τα πρόστιμα για τις εισπρακτικές που παραβιάζουν τον νόμο ή για τις τράπεζες και εν γένει όποιον άλλον έχει αναθέσει στις εταιρείες αυτές την ενημέρωση των οφειλετών κυμαίνονται από 5.000 έως 500.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και ποινή προσωρινής ή οριστικής διαγραφής από το μητρώο εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή