Δεκαπέντε εκκρεμότητες για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού

Δεκαπέντε εκκρεμότητες για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι περισσότερες κυβερνητικές εκκρεμότητες αφορούν στην Εγνατία Οδό. Ο πίνακας περιλαμβάνει συνολικά 15 εκκρεμότητες –σε σύνολο 35– που ορίζουν ακόμη και τις αποφάσεις των υπουργών.

Η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού, παρόλο που είναι πιο απλή από εκείνη του Ελληνικού, έχει καταστεί περισσότερο αγωνιώδης, λόγω των παλινωδιών που έχουν μεσολαβήσει κυρίως με τις αποφάσεις του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη σχετικά με τα διόδια και την ασκούμενη τιμολογιακή πολιτική. Ετσι, οι οκτώ από τις 15 εκκρεμότητες για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού σχετίζονται με τα παραπάνω θέματα και οι πιστωτές ορίζουν όχι μόνο το είδος των αποφάσεων που πρέπει να υπογραφούν, αλλά και τον χρόνο που αυτό θα συμβεί.

Επίσης, μεταξύ των εκκρεμοτήτων συγκαταλέγεται και η απελευθέρωση του προτιμητέου επενδυτή από το θέμα των (δανειακών) υποχρεώσεων της εταιρείας προς την Τράπεζα Πειραιώς. Η λειτουργία της οδού θα παραδοθεί ελεύθερη βαρών από τη δανειακή σύμβαση που έχει συνάψει η Εγνατία Οδός με τη συγκεκριμένη τράπεζα. Η εκκρεμότητα αυτή μάλιστα ορίζεται ότι πρέπει να επιλυθεί πριν από την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των ενδιαφερομένων που υπολογίζεται να γίνει στο τέλος του έτους. Ετσι, η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 και πιθανώς προς το τέλος του έτους.

• ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ. Σε ό,τι αφορά την ΕΥΔΑΠ, η εταιρεία θα πρέπει να υπογράψει νέα, τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο. Για τον σκοπό αυτό, τον Ιούλιο θα προσλάβει συμβούλους που θα συνδράμουν τη διοίκησή της στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση και την ΕΥΔΑΠ Παγίων. Η νέα σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να υπογραφεί μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ προφανής στόχος είναι η αύξηση της αξίας της εταιρείας ενόψει της διάθεσης των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ.

Από την άλλη πλευρά, η ΕΥΑΘ θα πρέπει να υιοθετήσει τη νέα τιμολογιακή πολιτική, η οποία πρέπει να εφαρμοστεί από την 1 Ιουλίου 2018. Το τελευταίο ωστόσο θεωρείται δύσκολο, με δεδομένο ότι φτάσαμε στην τελευταία μέρα του Ιουνίου και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί.

• Λιμάνια. Σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων, η κυβέρνηση θα πρέπει να φέρει τον επόμενο μήνα τις κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα επικυρώνουν τη σημερινή κύρια σύμβαση παραχώρησης στις 10 λιμενικές επιχειρήσεις, και ταυτόχρονα θα παρέχει στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα σύναψης συμβάσεων με υπο-παραχωρησιούχους. Επίσης, με τις νέες ρυθμίσεις θα επιβληθεί ο έλεγχος και των υπο-παραχωρησιούχων λιμένων από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων. Οι νέες ρυθμίσεις θα πρέπει να έρθουν πριν από το τέλος Ιουλίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή