Πρεμιέρα των θερινών εκπτώσεων με ελπίδες για τζίρο από τον τουρισμό

Πρεμιέρα των θερινών εκπτώσεων με ελπίδες για τζίρο από τον τουρισμό

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με συγκρατημένες προσδοκίες για καταναλωτές και λιανεμπόρους ξεκίνησαν χθες οι τακτικές θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 31 Αυγούστου. Οι μεν πρώτοι επιζητούν χαμηλές τιμές, οι δεύτεροι αναμένουν ενίσχυση των εσόδων τους, με τις ελπίδες να είναι λίγο περισσότερες σε σχέση με πέρυσι λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης και μάλιστα εντός των μεγάλων αστικών κέντρων.

Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι την ερχόμενη Κυριακή, 15 Ιουλίου, τα εμπορικά καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοικτά σε όλη την Ελλάδα, από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ. Ανεξαρτήτως των εκπτώσεων, βεβαίως, τα εμπορικά καταστήματα εντός του Δήμου Αθηναίων, στο εμπορικό πάρκο του Αεροδρομίου Σπάτων, σε ορισμένες περιοχές του Πειραιά και των νοτίων προαστίων, καθώς και στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, επιτρέπεται να είναι ανοικτά όλες τις Κυριακές, από τον Μάιο έως και τον Οκτώβριο. Κλειστά υποχρεωτικά θα παραμείνουν μόνο την Κυριακή 12 Αυγούστου.

Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) εκτιμά ότι η αύξηση του τζίρου κατά τις φετινές θερινές εκπτώσεις θα είναι οριακή, της τάξης του 0,60%-0,70%, με τη σχετική αυτή «αισιοδοξία» να πηγάζει κυρίως από τις προσδοκίες για περισσότερες αγορές από τους τουρίστες. Εάν επιβεβαιωθεί η σχετική πρόβλεψη, τότε ο τζίρος του λιανεμπορίου το διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου θα διαμορφωθεί σε 6,06 δισ. ευρώ από 6,02 δισ. ευρώ το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου 2017. Το 2009 ο τζίρος του λιανεμπορίου κατά τις θερινές εκπτώσεις ήταν υψηλότερος κατά δύο δισ. ευρώ, φτάνοντας στα 8,05 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές Ενέργειες, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση. Στόχος αυτής της ρύθμισης είναι να καθίσταται εμφανές στον καταναλωτή το οικονομικό όφελος από την έκπτωση. Η αναγραφή και η εμπορική ανακοίνωση του ποσοστού έκπτωσης είναι προαιρετική, εκτός αν παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική ανακοίνωση το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης. Αν εφαρμόζονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού, για παράδειγμα από 20% έως 50%. Εάν οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, πρέπει να γίνεται αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή συνιστά επίσης στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνα αγοράς. Σε περίπτωση που θέλουν να υποβάλουν κάποια καταγγελία, μπορούν να επισκέπτονται τη σχετική ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας http://www.1520.gov.gr/ypovoli-kataggelias.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή