Οκτώ προσφορές για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του μετρό

Οκτώ προσφορές για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του μετρό

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τη συμμετοχή οκτώ εταιρειών ολοκληρώθηκε χθες η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για τον πρώτο διαγωνισμό του είδους του στη χώρα μας, που έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει τις βασικές αιτίες καθυστερήσεων –και καταβολής αποζημιώσεων– όπως τις αρχαιολογικές εργασίες και τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφελείας. Η αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Παρασκευή.

Οι εταιρείες

Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν οι εταιρείες Ερετβο Α.Ε., Ακτωρ ΑΤΕ, Θεμέλη Α.Ε., Τέρνα Α.Ε., J&P Αβαξ Α.Ε., P&C Development SA, Μυτιληναίος Α.Ε. και Ιντρακομ Α.Ε. Ο ανάδοχος θα αναλάβει ουσιαστικά να προετοιμάσει το έδαφος, ώστε να «τρέξει» απρόσκοπτα το κυρίως έργο. Ως κύριο πεδίο δράσης θα έχει τις θέσεις των 15 σταθμών της γραμμής Αλσος Βεΐκου – Γουδί και τα 9 φρέατα (ενδιάμεσα ή τερματικά).

Το έργο ξεκινά με την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στις θέσεις αυτές, τη λήψη των απαραίτητων αδειών, την περίφραξη των εργοταξιακών χώρων, την αποξήλωση και απομάκρυνση όλων των «κινητών» (στύλοι, στάσεις λεωφορείων και εκδοτήρια εισιτηρίων, περίπτερα, προτομές, αγάλματα, σιντριβάνια, παγκάκια, πυροσβεστικοί κρουνοί κ.λπ.).

Στη συνέχεια, ακολουθούν οι δοκιμαστικές τομές στα σημεία που θα υποδειχθούν από την αρχαιολογική υπηρεσία, οι αρχαιολογικές ανασκαφές (αν χρειαστεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων που θα βρεθούν) και τέλος η μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφελείας. Να σημειωθεί ότι, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, ο εργολάβος εκτελεί όλες τις εργασίες μετακίνησης υδραυλικών δικτύων, της σηματοδότησης και του δημοτικού φωτισμού, ενώ για τα υπόλοιπα (λ.χ. μετακίνηση δικτύων φυσικού αερίου, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΗΛΠΑΠ) πραγματοποιεί μόνο τις εκσκαφές και επιχώσεις. Η διάρκεια των εργασιών είναι 30 μήνες και ο προϋπολογισμός του έργου 39 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Το κυρίως έργο

Εν τω μεταξύ, ο διαγωνισμός για το κυρίως έργο (την κατασκευή των 15 σταθμών και των 13 χλμ. σήραγγας της γραμμής 4) θα περάσει στη δεύτερη φάση μέσα στο καλοκαίρι με το άνοιγμα τεχνικών προσφορών. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν τρεις κοινοπραξίες: Τέρνα – Vinci – Siemens, J&P ΑΒΑΚ – Ghella SpA – Alstom Transport, Ακτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, μετά την απόρριψη όλων των προσφυγών από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η ανάδειξη αναδόχου έχει πια μετατεθεί στα τέλη του 2019, χωρίς ούτε και αυτή η ημερομηνία να θεωρείται δεδομένη. Το έργο, πάντως, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (ΕΤΕπ και ΕΣΠΑ).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή