Απερρίφθη το αίτημα του ΟΛΠ για άδεια ναυπηγείου στο Πέραμα

Απερρίφθη το αίτημα του ΟΛΠ για άδεια ναυπηγείου στο Πέραμα

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H επιτροπή ενδικοφανών προσφυγών του υπουργείου Οικονομίας αποφάσισε το απόγευμα της Παρασκευής με ψήφους 9-1 (μειοψήφησε ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ) να απορρίψει το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ για αδειοδότηση εγκατάστασης ναυπηγείων στο Πέραμα, που είχε υποβληθεί στις 17 Ιουλίου, ύστερα από απόρριψή του από την Περιφέρεια Αττικής. Η διοίκηση του ΟΛΠ αναμένεται τώρα να στραφεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης η Cosco θα επενδύσει 55 εκατομμύρια ευρώ σε δεξαμενές στον Πειραιά, για να ενισχύσει την ναυπηγοεπισκευή. Στη σύμβαση προβλέπεται ότι «ο ΟΛΠ θα υπέχει με δικό του κίνδυνο και έξοδα υποχρέωση για παροχή υπηρεσιών που απαιτούνται για την παροχή, παράδοση και εκμίσθωση πρόσθετων υποδομών και ναυπηγοεπισκευαστικών δυνατοτήτων (συμπεριλαμβανομένων πλωτών δεξαμενών για την τροφοδοσία σκαφών μεγέθους Post Panamax ή μεγαλύτερων) με σκοπό την παροχή υπηρεσιών σε σκάφη χωρητικότητας που επί του παρόντος δεν εξυπηρετείται για επισκευαστικούς σκοπούς στον Λιμένα του Πειραιά, σε περιοχές που επί του παρόντος δεν φιλοξενούν ναυπηγοεπικευαστικές δραστηριότητες…».

Με απλά λόγια, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει παρόμοια υποδομή με δεξαμενές που δεν υπάρχουν στον Πειραιά (π.χ. τη δεξαμενή των 300.000 τόνων), αλλά σε κάθε περίπτωση εκτός Περάματος.

Η διοίκηση του ΟΛΠ από την πλευρά της, επικαλούμενη άδειες που είχαν δοθεί το προηγούμενο διάστημα σε τέσσερα ναυπηγεία (τρία στη Σαλαμίνα και ένα στο Πέραμα), κατ’ εξαίρεση της νομοθεσίας που απαγορεύει εγκατάσταση βιομηχανικών δραστηριοτήτων βαριάς όχλησης στην Αττική –τέτοια είναι η ναυπηγοεπισκευή– ζήτησε από την Περιφέρεια Αττικής να πάρει άδεια λειτουργίας εγκατάστασης βαριάς περιβαλλοντικής όχλησης. Θεωρεί ότι για να δουλέψει η 80άρα δεξαμενή η άδεια είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Η διοίκηση του ΟΛΠ μάλιστα επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους ότι οι περίπου 450 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις θα έχουν πρόσβαση στην εγκατάσταση για την οποία ζητεί την αδειοδότηση, όπως εξάλλου δεσμεύεται από τη σύμβαση παραχώρησης. Ο ΟΛΠ που θα έχει την αστική και ποινική ευθύνη των επισκευών ζητεί από τις εταιρείες που θα χρησιμοποιούν την εγκατάσταση να πιστοποιηθούν από διεθνή οργανισμό αλλά και να έχουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για τα πλοία της Cosco που επισκευάζουν.

Οι επαγγελματικές ενώσεις των ναυπηγοεπισκευαστών και των μηχανουργών ανησυχούν ότι με τις διαδικασίες αυτές θα αποκλεισθούν τα περισσότερα μέλη τους από τις διαδικασίες ναυπηγοεπισκευής στη δεξαμενή της Cosco, με εξαίρεση 4-5 επιχειρήσεις που διατηρούν προνομιακές σχέσεις με τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ.

Να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση της επιτροπής ενδικοφανών προσφυγών, ο εκπρόσωπος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, μέλος της διοίκησης του οποίου είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, ψήφισε εναντίον του αιτήματος του ΟΛΠ. Το θέμα συζητήθηκε πριν από περίπου έναν μήνα στο πλαίσιο του Δ.Σ. του επιμελητηρίου και σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εκεί φάνηκε ότι μια μικρή ομάδα ναυπηγοεπισκευαστών στήριζε το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ αλλά η μεγάλη πλειοψηφία, όπως εκφράζεται από τα επαγγελματικά σωματεία του κλάδου, ήταν αντίθετη. «Οταν συζητούσαμε το θέμα πριν συναφθεί η σύμβαση με την Cosco, μας έπεισε ο Στέργιος Πιτσιόρλας ότι τα συμφέροντά μας και συνεπώς το δικαίωμά μας για πρόσβαση στη ζώνη θα διασφαλιζόταν απόλυτα, καθώς ο ΟΛΠ θα ήταν πάροχος υποδομών τις οποίες θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε όπως μέχρι τώρα», είπε στην «Κ» ο κ. Βασίλης Κανακάκης, πρόεδρος του μεγαλύτερου φορέα του κλάδου της ΣΕΝΑΒΙ. «Δεν θα έπρεπε καν να μπούμε ξανά σε αυτή τη συζήτηση που είχε ολοκληρωθεί πριν από το 2017». Ο κ. Κανακάκης θεωρεί ότι το κράτος είναι ανακόλουθο σε σχέση με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε και σε αυτή του την τοποθέτηση έχει βρει την κατανόηση του υπουργού Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλή, που εισηγείται στην κυβέρνηση ότι «οι μικροί δεν θα πρέπει να εξαφανισθούν». Συνολικά, ο κ. Κανακάκης υπολογίζει ότι στη ζώνη δραστηριοποιούνται σήμερα 450 επιχειρήσεις ναυπηγοεπισκευής και 110 δορυφορικές με πάνω από 5.000 εργαζομένους, δέχεται ωστόσο ότι θα πρέπει να γίνουν αλλαγές, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν χαθεί πελάτες που προτιμούν άλλους προορισμούς για να επισκευάσουν τα πλοία τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή