Ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση έξι μονάδων σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με την έρευνα που διενεργεί η εταιρεία Nielsen. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, ο σχετικός δείκτης ανήλθε στις 67 μονάδες από τις 61 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2018. Παρά, βεβαίως, αυτή την αύξηση, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη, ο οποίος το δεύτερο τρίμηνο του 2018 διαμορφώθηκε στις 87 μονάδες.

Παρότι τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) δείχνουν ανάπτυξη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, η πλειονότητα των Ελλήνων θεωρεί ότι η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση, προφανώς διότι η αύξηση του ΑΕΠ δεν έχει ακόμη κάποιο αντίκρισμα στην τσέπη τους. Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα της Nielsen το 77% πιστεύει ότι η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε ύφεση, ενώ το 76% αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση στους επόμενους 12 μήνες.

Οι Ελληνες είναι ο λαός στην Ευρώπη που ανησυχεί περισσότερο από τους άλλους για την εργασία του, με το σχετικό ποσοστό να είναι τρεις στους δέκα, ενώ ακολουθεί η ανησυχία για την οικονομία (29%) και τα χρέη/οφειλές του νοικοκυριού (27%). Οι συγκεκριμένες ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους Ελληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από το δεύτερο τρίμηνο του 2018 καταγράφεται ένα σχετικά υψηλό ποσοστό, 14%, που δηλώνει ότι ανησυχεί για την εγκληματικότητα. Μάλιστα, η εγκληματικότητα αναδεικνύεται πλέον ως η πέμπτη μεγαλύτερη ανησυχία στην Ελλάδα και το ποσοστό αυτών που ανησυχούν είναι αρκετά υψηλότερο σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8%).

Το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα αναγκάζει τους Ελληνες να περιστέλλουν σε σταθερή βάση τα έξοδα του νοικοκυριού. Το 69% προβαίνει σε περικοπές στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού, το 65% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ και το 61% μειώνει τις δαπάνες για αγορά ρούχων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή