Υπερβολικές οι αντιδράσεις των αγορών, όλοι οι «δείκτες» έχουν βελτιωθεί

Υπερβολικές οι αντιδράσεις των αγορών, όλοι οι «δείκτες» έχουν βελτιωθεί

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την άποψη πως οι αντιδράσεις των αγορών που βιώνουμε είναι υπερβολικές, καθώς οι τράπεζες πέρασαν όλες με επιτυχία τα stress tests, ακόμα και στις περιπτώσεις υποθέσεων δυσμενούς σεναρίου, εξέφρασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), κ. Νικόλαος Καραμούζης, σχολιάζοντας την τρέχουσα συγκυρία για τις ελληνικές τράπεζες.

Κατά την τοποθέτησή του στο συνέδριο του Economist «Ψηφιακός μετασχηματισμός», ο κ. Καραμούζης σημείωσε ότι «σήμερα έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά την ευρωστία και την ευστάθεια του τραπεζικού συστήματος και οι ελληνικές τράπεζες έχουν βελτιώσει όλους τους χρηματοοικονομικούς τους δείκτες, ρευστότητας και καταθέσεων, κεφαλαιακής επάρκειας, μείωσης των NPEs, πρόσβασης στις αγορές και χρηματοδότησης της οικονομίας». Ο πρόεδρος της ΕΕΤ έθεσε ως προτεραιότητα:

• Την αποτελεσματική διαχείριση των NPEs, σε συνδυασμό με τη χρηματοοικονομική ευρωστία του συστήματος, την πρόσβαση στις αγορές και την εμπιστοσύνη πελατών, αγορών και εποπτικών αρχών.

• Την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της τεχνολογικής αναβάθμισης του τραπεζικού συστήματος.

Νέες προκλήσεις

Στην τοποθέτησή του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας κ. Παύλος Μυλωνάς υπογράμμισε ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά μια επιτακτική ανάγκη που βρίσκεται σε εξέλιξη». Το τραπεζικό σύστημα, σημείωσε, «καλείται να ανταποκριθεί άμεσα σε αυτή την πρόκληση, περνώντας στη νέα εποχή συναλλαγών και με ανταγωνιστές τους νέους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, όπως οι εταιρείες fintech». Ο κ. Μυλωνάς εκτίμησε ότι «μέσα σε μία πενταετία και ενώ θα έχουν εξαφανιστεί πολλοί νεοεισερχόμενοι παίχτες, κάποιοι θα έχουν ισχυροποιηθεί και θα έχουν επεκταθεί και ο τραπεζικός κλάδος θα έχει διαμορφωθεί τελείως διαφορετικά. Γι’ αυτούς τους λόγους δεν είναι εφικτή η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης. Καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε την αποστολή μας και να μεταμορφωθούμε από τη βάση μας, να καταθέσουμε νέες προτάσεις δημιουργίας αξίας πέραν των κλασικών τραπεζικών υπηρεσιών, και να είμαστε πιο δεκτικοί σε εξωτερικά προϊόντα και διαύλους διάθεσης. Παράλληλα, να διασφαλίσουμε ότι δεν θα αποκοπούμε από τα βασικά συστατικά στοιχεία των εργασιών μας, δηλαδή τη σχέση με τον πελάτη».

Οι αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογία αποτυπώνονται στα στοιχεία για τη μείωση των εγχρήματων συναλλαγών. Με βάση τα στοιχεία αυτά, σήμερα στην Ελλάδα πραγματοποιείται:

• Μόνο το 23% μέσω των τραπεζικών καταστημάτων, ενώ το 2014 το ποσοστό αυτό ήταν κοντά στο 40%.

• Το 37% μέσω Internet (e-banking ή mobile banking) έναντι 19% το 2014.

• Το 33% μέσω ATM έναντι 35% στο 2014.

• Το 7% μέσω κέντρων αυτόματων συναλλαγών – σταθερό τα τελευταία χρόνια.

Internet banking

Ενδεικτικό είναι ότι από το τέλος του 2014 μέχρι τον Ιούνιο του 2018, οι ενεργοί πελάτες στο internet banking αυξήθηκαν κατά 131% φθάνοντας τα 2,6 εκατ., ο αριθμός των συναλλαγών ετησίως αυξήθηκε κατά 147% στα 150 εκατ., ενώ η αξία των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 84% σε ετησιοποιημένη βάση, στα 240 δισ. ευρώ. Επίσης εντυπωσιακή είναι η αύξηση του mobile banking, καθώς από το τέλος του 2014 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι ενεργοί πελάτες αυξήθηκαν κατά 465% σε 1,2 εκατ., οι ετήσιες συναλλαγές εκτοξεύτηκαν κατά 1.270% (20,8 εκατ. συναλλαγές), ενώ η αξία τους αυξήθηκε σε ετησιοποιημένη βάση κατά 785%, στα 6,1δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή