Υψηλή η συνεισφορά του yachting στην οικονομία

Υψηλή η συνεισφορά του yachting στην οικονομία

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεταξύ 5 και 6 δισ. ευρώ ή από 2,9% έως 3,5% του ΑΕΠ υπολογίζεται η συνολική συνεισφορά του ναυτικού τουρισμού στην ελληνική οικονομία, καταδεικνύοντας την ευρωστία του αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξής του. Και όπως προκύπτει, η συνεισφορά του yachting στην οικονομία εμφανίζεται 33% υψηλότερη από αυτή της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για τον ναυτικό τουρισμό, στον οποίο συγκαταλέγει τόσο τον τομέα του yachting όσο και της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, έχει άμεση οικονομική επίδραση 2,28 δισ. ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ με άμεση απασχόληση 22.500 θέσεις εργασίας. Μαζί με τις άμεσες επιδράσεις σε απασχόληση και υποστηρικτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και προϊόντων που σχετίζονται με τον ναυτικό τουρισμό, η συνεισφορά του ανεβαίνει στα 5,01 δισ. με βάση τις προβολές του ΙΟΒΕ (πολλαπλασιαστής 2,2) και στα 6,04 δισ. με βάση αυτές του ΚΕΠΕ (x2,65).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ICOMIA, που επικαλείται το ΙΝΣΕΤΕ, για το Yachting υπάρχουν 170.052 σκάφη εκ των οποίων οι 125.137 ανήκουν στην κατηγορία των πλαστικών σκαφών περιλαμβανομένων και των σκαφών με εξωλέμβια μηχανή, ήτοι 74%. Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα φουσκωτά τα οποία ανέρχονται σε 21.400, αντιπροσωπεύοντας το 13% των σκαφών της Ελλάδας. Η συνολική οικονομική επίδραση από τις πωλήσεις σκαφών, μηχανών, αξεσουάρ και θαλάσσιου εξοπλισμού σκαφών υπολογίζεται στα 17,2 εκατ. Το μεγαλύτερο ποσοστό αποτελούν οι πωλήσεις των μηχανοκίνητων σκαφών με εσωτερική μηχανή αξίας 7,7 εκατ., ακολουθούν η κατηγορία των αξεσουάρ και του θαλάσσιου εξοπλισμού με συνεισφορά 5 εκατ. και οι πωλήσεις φουσκωτών σκαφών με 3,4 εκατ.

Οσον αφορά τις δαπάνες ιδιοκτησίας και χρήσης σκαφών έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιώς έδειξε τη μέση ετήσια δαπάνη ανά σκάφος στις 34.307 ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν 4.060 ιστιοπλοϊκά και επιπλέον 13.445 μηχανοκίνητα σκάφη, συνολικά 17.505 σκάφη (Icomia 2015) με έξοδα όπως αναλύονται παραπάνω, ο ετήσιος οικονομικός αντίκτυπος ανά ιδιοκτησία και χρήση σκαφών εκτιμάται σε 600 εκατ.

Στην κρουαζιέρα και με βάση στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA) το σύνολο των οικονομικών μεγεθών από τη δραστηριότητα κρουαζιέρας στην Ελλάδα εκτιμάται στα 489 εκατ. για το 2015. Από το σύνολο αυτό, οι δαπάνες των επιβατών στην Ελλάδα εκτιμώνται σε 324 εκατ., αντιπροσωπεύοντας το 66% του συνόλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή